Hej,
Ogillar gärna att vara negativ, men har på sistone haft några turer med LN-RKP, detta i Plus, och den är ju inte bra...
Nu ser jag på seatingen att det ser ut att vara den fula ankungen även nästa vecka när det väntar en tur till Washington. Dock bokat med EB poäng, så det går ej heller att försöka med plusgrade. Är det bara att hoppas på att ordinarie plan är tillbaka, jag har ju trots allt bokat en upplevelse i "SAS NEW CABIN" och det blir ju lite som när Norwegian tog in allehanda plan istället för sina dreamliners i början. Börjar tröttna på detta plan och att de inte lastar IFE plattor till varje passagerare. Ska man skicka in en missnöjesrapport till CR redan innan man har åkt för att vinna lite tid efter hemkomst... Sjukt tråkigt just för det att man reser i plus i denna maskin...
Du kan nog bara hoppas att de fått ordning på ordinarie plan, inte mycket mer att göra i dagsläget. Mycket kan ändras på en vecka, vem vet om något annat plan måste tas ur bruk eller om något annat händer som ändrar förutsättningarna.
Att skicka in ett klagomål innan något inträffar känns ju dock som lite väl, du vet ju inte ens vad som kommer att hända förrän du sitter på planet och det åker iväg.
Var någonstans i bokningsdialogen ser man att man bokar "SAS NEW CABIN"? Eller ser man det någon annan stans på hemsidan?
Det är tråkigt när man drabbas av detta plan det kan nog ingen sticka under stol med, men jag anser fortfarande att det är bättre än att ställa in avgångar. Ingen aning om vad SAS har för möjlighet att påverka inredningen heller då de inte äger planet. Kan ju finnas något i avtalet som säger att de inte får byta inredningen.
Om det nu är detta plan du kommer att flyga med så skulle jag åtminstone försöka att ordna egen underhållning ombord i förväg istället för att förlita sig på en IFE-platta, du vet ju redan nu ca 1 vecka i förväg att risken är stor att du kommer hamna i den sitsen.