Senaste nytt

SAS första A340 som får nya kabinen

Axelzon

Medlem
OY-KBA verkar vara inlagd på SK935 den 5/11, SK983 den 6/11 och SK997 den 7/11.
Den verkar rulla på rotationen CPH-SFO-CPH-TYO-CPH-PVG-CPH. OCh det verkar väl vettigt.
F.ö. tycks OY-KBM (den gamla slitvargen) få en period på SK995 i början på november innan den ska in för ombyggnad.

Har du skrivit fel datum ovan, verkar tight att ha tre utgående flighter en väst och två öst på tre dagar?
 

KalleSus

Medlem
Har du skrivit fel datum ovan, verkar tight att ha tre utgående flighter en väst och två öst på tre dagar?

Förutom att det är fel datum på grund av förseningen av OY-KBA, så är det så tursättningen ser ut.
Dag 1 12.25 CPH - SFO (åter CPH dag 2 13.20)
Dag 2 15.45 CPH - TYO (åter CPH dag 3 16.05)
Dag 3 18.30 CPH - PVG (åter CPH dag 4 18.30)
sen blir det normalt uppehåll över natt och sen ett nytt varv med SFO dag 5 osv.
Tight program? Tja, sånt är livet för en Airbus 340!
Det kan förekomma förändringar förstås, på grund av förseningar, teknik mm.

Nu tycks 11 november vara premiär för uppgradering till SFO. Vi får hoppas att det stämmer.
 

Axelzon

Medlem
Förutom att det är fel datum på grund av förseningen av OY-KBA, så är det så tursättningen ser ut.
Dag 1 12.25 CPH - SFO (åter CPH dag 2 13.20)
Dag 2 15.45 CPH - TYO (åter CPH dag 3 16.05)
Dag 3 18.30 CPH - PVG (åter CPH dag 4 18.30)
sen blir det normalt uppehåll över natt och sen ett nytt varv med SFO dag 5 osv.
Tight program? Tja, sånt är livet för en Airbus 340!
Det kan förekomma förändringar förstås, på grund av förseningar, teknik mm.

Nu tycks 11 november vara premiär för uppgradering till SFO. Vi får hoppas att det stämmer.

Hoppas det blir den 12 november :) och att ovan rotation funkar, för då får jag den till Shanghai den 14 november
 

Axelzon

Medlem
Är inbokad till SFO 11/11 och den visar fortfarande nya kabinen vid val av säte (SAS GO startar på rad 30).
Ja, och flighten till Shanghai 13/11 verkar ha ovanligt många Plus platser till förfogande (för den nya 340 config har väl fler). Så du ligger nog bra till där (till SFO dagen innan alltså). ;)
 

Johan12

Medlem
Blir SK925 CPH->IAD 16/2 men ser på bokningen att det är en A340 fast utbudet med platser i plus är rätt litet (visar 5 rader) så jag antar att man inte ska hoppas på för mycket där....

Hemåt med SK903 EWR->ARN verkar dock ljusare. En A330 och vad jag sett så är det LN-RKM,LN-RKN och LN-RKO som trafikerar den linjen :)
 

KalleSus

Medlem
Blir SK925 CPH->IAD 16/2 men ser på bokningen att det är en A340 fast utbudet med platser i plus är rätt litet (visar 5 rader) så jag antar att man inte ska hoppas på för mycket där....

Hemåt med SK903 EWR->ARN verkar dock ljusare. En A330 och vad jag sett så är det LN-RKM,LN-RKN och LN-RKO som trafikerar den linjen :)

Är du säker på att du ska åka den 16/2? Det är en tisdag, och Washingtonlinjen trafikeras inte tisdagar nu under vintersäsongen.
Om det är en 330 på hemresan kan det bli någon av de tre du nämner + LN-RKH.
 
Toppen