Senaste nytt

SAS företagsprogram görs om från 1:a juni

kristerj

Medlem
Fick nyss ett mail om att SAS företagsprogram SAS Credits görs om. Credits försvinner och istället får företaget en direkt rabatt vid bokingstillfället. Rabatten baseras på bokningsklass och den årliga spenden företaget har på SAS.

Länk till info: SAS For Business | SAS
 

agehall

Medlem
Jag funderar på vad som är nytt - det är minst ett år sedan de försökte få mig att sluta använda SAS Credits och byta till ett liknande upplägg. Som jag tolkar det är den enda nyheten egentligen att SAS Credits försvinner helt.
 

jumbooze

Medlem
Jag funderar på vad som är nytt - det är minst ett år sedan de försökte få mig att sluta använda SAS Credits och byta till ett liknande upplägg. Som jag tolkar det är den enda nyheten egentligen att SAS Credits försvinner helt.
Det enda jag ser är att företag som köper för mer än 1 mille kommer få lite rabatter på businessbiljetter men för biljetter bokade innan så kan man samla och använda året ut.
 

Dr. Miles

Expert
Har SAS gjort om SAS Credits så att man får delbetala med SAS Credits?
Annars blir det svårt att utnyttja alla SAS Credits som finns kvar på kontot.
 

aldrighemma

Medlem
Har SAS gjort om SAS Credits så att man får delbetala med SAS Credits?
Annars blir det svårt att utnyttja alla SAS Credits som finns kvar på kontot.
Det går bra, men bara som telefonbokning. Så bokningsavgiften tar bort en stor del av vinsten.
Du kan ju alltid ta ut hotell vouchers för Radisson Blu/park inn, 20 EUR är minsta värde.
 

jumbooze

Medlem
Det går bra, men bara som telefonbokning. Så bokningsavgiften tar bort en stor del av vinsten.
Du kan ju alltid ta ut hotell vouchers för Radisson Blu/park inn, 20 EUR är minsta värde.
Här har de alltid tagit bort den för jag säger att man inte kan göra det på nätet, har du fått betala bokningsavgift?
 
Ganska intressant att se vad det blir av utveckling av Partners till SAS for Business, i dagsläget endast Widerøe och Singapore Airlines.

Jag har försökt att hitta vad som definierar de olika nivåerna, men tein hittat något. Någon som kan länka vad som krävs för att komma upp i nivån Selected?

upload_2018-8-17_10-29-47.png


Edit: Jag hittade svaret själv:
I Skandinavien måste minst 1 miljon SEK spenderas varje år. För andra länder måste 0,5 miljoner SEK spenderas.
 
Last edited:
Toppen