Senaste nytt

SAS får ta sig i kragen med sin Eurobonusshop!

Får ett konstigt fel när jag försöker "retro claima" ett köp på webhallen från 2017-09-16.

Laddar upp fakturan i 1a steget, i andra steget när jag skriver in order nr + belopp dyker denna härliga ruta upp:
Visa bifogad bild 72720

Jag har mailat kundservice för några dagar sedan men inte fått något svar. Någon här som fått samma fel?

Jag har fått samma fel, mailat supporten och inte heller fått något svar.
Jag fick samma fel för några månader sedan och mailade då supporten. Fick till svar att det är max 3 månader efter köp som gäller för efterregistrering.
 

Stenis32

Medlem
Gjorde ett köp hos Apple 1:a februari 2017. I augusti registrerades köpet och har sedan dess legat i ”points to be transferred”. Nu skickade jag in en fråga när poängen trillar in på EB-kontot. Väntar med spänning!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag har också fått endel knepiga felmeddelanden, men kundtjänst har löst det mesta.

Denna är dock inte löst ännu, men väntar på svar.


6dca2451fef84b27c71774f9ca8ae5d0.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag citerar @Perikles från den här tråden:
SAS Webshopping | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor



Jag tror du kommer få svaret när @MrDollar och @flonken får svar på sina frågor.




Jag har fått samma fel tidigare, efter 3 månader. Dock säger kundtjänst som jag chattat med tidigare att man måste claima inom 6 månader.
Dvs fortfarande oklart så vi väntar på era svar. :)
Jag fick samma fel, men fick svar av kundtjänst att man måste retroregga inom 3 månader. Hade för mig att det var 6 månader tidigare? Står det någonstans? Hittade inget i villkoren.
 

ekf

Medlem
Jag fick samma fel, men fick svar av kundtjänst att man måste retroregga inom 3 månader. Hade för mig att det var 6 månader tidigare? Står det någonstans? Hittade inget i villkoren.
Det står 6 månader på hemsidan... Sidan nedan länkar sedan vidare till webbshoopingportalens sida för saknade poäng, och där står det inget om en maxtid.
Registrera saknade EuroBonus-poäng | SAS
”SAS” skrev:
Se till att inte gå miste om värdefulla poäng. Om du har flugit, hyrt bil eller bott på hotell och glömt bort att ange ditt EuroBonus-nummer kan du göra det här.

Efter att du gjort ett köp som ger poäng har du sex månader på dig att registrera dina poäng. Om du är ny medlem i EuroBonus kan du begära poäng för flygningar som har ägt rum inom 30 dagar innan du gick med.
 

fleetheseen

Medlem
Har ett par köp som jag försökt efterregistrera en tid. Får dock följande meddelande gång på gång; ClickAlreadyHaveOrders

Köpen finns inte registrerat under kommande överföringar och jag har heller inte fått några poäng för dem. Någon som har tips på vad jag ska göra?
 
Har ett par köp som jag försökt efterregistrera en tid. Får dock följande meddelande gång på gång; ClickAlreadyHaveOrders

Köpen finns inte registrerat under kommande överföringar och jag har heller inte fått några poäng för dem. Någon som har tips på vad jag ska göra?

Har det gått mindre än 8 veckor efter köp = vänta, om inte, kontakta kundtjänst.
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Enligt SAS hemsida ska man nu kunna tjäna 1 poäng per krona hops Rituals fysiska butiker. Har testat i min lokala butik i Uppsala men där kunde de inte läsa EB-kortet i kortläsaren och hade ingen annan lösning heller. Någon som lycks på Rituals?
 
Undra vad som hände nu, fick en jäkla massa mail och samtliga transaktioner som låg under "på väg" fördes över. Tidigare har jag ofta fått maila när det gått mer än 8 veckor och då har de fört över de som var äldre än 8 veckor men nu har jag inte mailat och allt trillade in. Trevligt tillskott då det sammanträffade med ytterligare en 2-4-1 voucher ;)
 
Toppen