Senaste nytt

SAS får ta sig i kragen med sin Eurobonusshop!

Mike@GOT

Medlem
Jag testade eurobonus-shopen igår för första gången. Ska bli intressant att se om jag får mina poäng eller inte :)
 

Brandten

Medlem
Tänkte registrera saknade poäng, när jag fyllt
I allt får jag följande meddelande

"onlineshopping.flysas.com säger:
ClickAlreadyHaveOrders"

Gissar att detta betyder att allt är registrerat som det skall och jag får mina poäng?

Det där har jag också fått och svaret från support var precis som du skriver:
"Felmeddelandet innebär oftast att en order redan står reda att utbetalas."
 
Testade att köpa i shoppen första gången i fredags. Tog två telefonsamtal och ett par mail till supporter innan det funkade.

Tur för dem att man är poängtorsk. Annars hade jag aldrig brytt mig om att handla där igen.
 

gneken

Medlem
Kommer nog gå över till refunder snart, går så mycket smidigare att registrera saknade köp, samt att de flesta köpen registreras inom loppet av 20 minuter... Gillar verkligen idéen med shoppingportalen, men att de ska vara så dåliga på att administrera sakerna är ju skrämmande...
 

Impendill

Medlem
Det verkar som en del av er fått sina poäng för tidigare köp? Själv har jag inte fått några.
Jag har mailat i stort sett alla kontakter jag hittat som har något med EuroBonus samt shoppen att göra och det verkar som att något hänt i alla fall.
 

gneken

Medlem
Det verkar som en del av er fått sina poäng för tidigare köp? Själv har jag inte fått några.
Jag har mailat i stort sett alla kontakter jag hittat som har något med EuroBonus samt shoppen att göra och det verkar som att något hänt i alla fall.

Jag hade massor av poäng (vissa mer än 6 månader gamla) som låg under inkommande poäng. Dessa kom in inom loppet av 2h efter att jag mailade plusdeal (se högre upp). Däremot andra saknade poäng som jag registrerat sedan den nya portalen kommit har aldrig kommit in, finns ju ingen backlog heller av vilka man har registrerat som saknade heller... rätt uselt.
 

Brandten

Medlem
Kommer nog gå över till refunder snart, går så mycket smidigare att registrera saknade köp, samt att de flesta köpen registreras inom loppet av 20 minuter... Gillar verkligen idéen med shoppingportalen, men att de ska vara så dåliga på att administrera sakerna är ju skrämmande...
Jag försökte mig på konststycket att räkna hurvida det lönar sig att köra Refunder och köpa motsvarande poäng men vet inte om jag blev klokare. :)
Era erfarenheter av cashback-sidor?
 

gneken

Medlem
Jag försökte mig på konststycket att räkna hurvida det lönar sig att köra Refunder och köpa motsvarande poäng men vet inte om jag blev klokare. :)
Era erfarenheter av cashback-sidor?

Tack!
I och med att SAS shoppingportal är så värdelös på att hantera efterregistreringar (inte ens säkert att man får någon poäng), så blir det nog refunder i framtiden. Har inte fått poäng för ett enda köp sedan den nya portalen infördes faktiskt...
 

Brandten

Medlem
Nu verkar det hända saker i Shoppen...

Fick en utbetalning 2016-10-05, 2980 poäng.

Hörde inget innan 2016-12-10 då det dök upp 95 poäng.

2017-03-06 kom det in 1220 poäng och eftersom jag tyckte det gick så segt med överföringen trots att jag handlat för några hundra tusen så chattade jag med supporten 9 mars och någon timme senare ramlade 5404 + 8891 poäng in.

2016-03-13 kom 2324 poäng in och inatt kom ytterligare 452 + 63 + 2198.

Så, de jobbar nog med saken och jag ska avvakta lite till för att se om det kommer in mer. Dock ser man ju inte vilket inköp det rör sig om så jag kan bocka av min manuella lista, vilket resulterar i ett mail till support och så får de återkomma (en hel del merarbete).
 

Brandten

Medlem
...ytterligare 1847 + 259 poäng dök upp nu.
Skönt att det kanske ordnar sig ändå det här.

Hur går det för er andra?
 
Toppen