SAS + Expertflyer = sant!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Filip, 13 December 2015.

1. Filip

Filip Medlem

Star Alliance inklusive SAS finns nu tillgänglig hos Expertflyer för sökning av bonusplats!

Dear Filip,

We are happy to announce that ExpertFlyer again supports UA Award searching and alerting. Also additional Star Alliance airlines have been added and now all Star Alliance carriers are supported for award searching on ExpertFlyer. The award searches for the newly added airlines will return a Yes/No availability response for each award class for the Quantity requested. "Yes" means at least the requested Quantity of awards are available, "No" means they are not.

As always, the full list of supported Award & Upgrade airlines/classes for searching and alerting is available here: http://www.expertflyer.com/sessionlessClassList.do

To reactivate your subscription, just login to your existing account, click the Upgrade button and follow the prompts. If you forgot your password please click here to reset it.

Notes:

• For UA, only the O,I,X Saver award classes are supported for searching and alerting. No other UA award or upgrade classes are available.
    • At this time there is no "Star Alliance" award search option, each Star Alliance airline would be selected/searched individually.

If you encounter any issues or have questions about specific searches, please email us directly at customercare@expertflyer.com with the details about the search and results.

We hope that you find ExpertFlyer helpful in your travel planning. As always, thank you for your continued support of ExpertFlyer.

Regards,
    The ExpertFlyer.com Team

Last edited: 13 December 2015
    Paby, Jakob Österberg, telelina och 3 andra gillar detta.
  2. pierrea

pierrea Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick samma mejl. Nu måste jag bara bestämma mig för om Expertflyer är värt 10 USD/månad... Vad säger ni andra?

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut värt $10 (eller $100 om du betalar för ett helt år).

Diamond-in-the-ruff och pierrea gillar detta.
  4. pierrea

pierrea Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken funktion använder du mest?

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Leta upp olika billiga biljetter, läsa fare rules, kolla på seat maps, döda tid på pendeltåget, allmänt nörderi...

Vet att man kan få ihop mycket av detta på gratissiter men tycker det är bekvämt med allt på en site

Använder det väldigt mycket när jag skall boka American Airlines-biljetter så man kan hitta flyg med rätt klass tillgänglig för uppgraderingar.

pierrea, kexxcream och Dr. Miles gillar detta.
  6. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Värt varenda $ jag använder sidan för att hitta bra priser och se routing reglerna + vilka säten som finns lediga på alternativa flighter.

agehall, pierrea, kexxcream och 2 andra gillar detta.
  7. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag avslutade just ett abonnemangsår utan att förlänga just pga att det saknades så många bolag i Award-sökningarna, så jag trodde först att det var ett riktat mail till mig... Men nu blev det förlängning, ett år till. Klart användbart för alla möjliga sökningar. Även seat-alert har givit mig utdelning flera gånger.

Filip gillar detta.
  8. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Innebär detta att man inte skall förnya sin prenumeration på KVS Tools?

Måste kollas om det är bättre funktion att söka då!

9. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    Samma här, brydde mig inte om att förlänga pga avsaknaden av *A award, så detta var ju en trevlig nyhet! Har också en AMEX 2-4-1 att bränna nästa år, då är det smidigt att iaf kunna göra en grovsökning med ExpertFlyer.

Malu och Brandten gillar detta.
  10. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma sits här så det blir ett konto på mig också

Randy Marsh gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!