SAS Europas punktligaste flygbolag - tredje året i rad

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 23 Januari 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

För tredje året i rad har SAS utsetts till Europas punktligaste flygbolag av den oberoende källan Flightstats. Globalt sett kom SAS på tredje plats, endast klått av de japanska flygbolagen All Nippon Airways (ANA) och Japan Airlines (JAL). 88,22% av alla SAS flygningar var i tid år 2011. Något bättre än 2010 (86,47%) men inte…

View the full post

2. Jacob

Jacob Medlem

För tredje året i rad har SAS utsetts till Europas punktligaste flygbolag av den oberoende källan Flightstats. Globalt sett kom SAS på tredje plats, endast klått av de japanska flygbolagen All Nippon Airways (ANA) och Japan Airlines (JAL).

88,22% av alla SAS flygningar var i tid år 2011. Något bättre än 2010 (86,47%) men inte riktigt i klass med 2009 då 89,83% av flygningarna var i tid.

(Källa: Pressrelease)

3. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min upplevelse är att det stämmer, har endast landat försenad en gång under det senaste årets flygningar med SK.

4. niksal

niksal Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag undrar om detta inkluderar endast SK flyg eller också WF och KF? Har för mig att KFs statistik inte kan vara så bra, eller så har jag bara haft dålig tur. Skulle estimera att ca 60% av mina HEL-OSL-HEL flygningar varit mer än 30 minuter försenade.

5. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer ju enligt mig. Mina senaste 74 avgångar med SK under året 2011, minns jag typ 2 som har varit försenad mer än 15 min räknas som försenad på den här statistiken.

6. Caspian

Caspian Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är bara att gratulera!!! SAS är Europas punktligaste flygbolag. Av mina resor under 2011 var det endast ett flyg av ca.
    40+ som var försenat mer än 10 minuter (och landade ändå före tidtabell).

7. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Imponerande faktiskt, det inkluderar ju en massa flygningar även till riktiga föreseningshål som CDG, LHR, FRA osv...

8. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag måste också hålla med. SK är mycket ofta i tid och när de av någon anledningen inte är det så sköter de sig oftast mycket bra. :)

9. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag måste haft extrem otur för av mina 10 SAS flighter under 2011 var 5 mer än 30 min sena, varav en försening ledde till oönskad övernattning i CPH,

10. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En av anledningarna till varför den största delen av mina 160 flygningar är med SAS. Det händer i princip aldrig att mina resor inom Europa över dagen blir "körda"... Heja SAS...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!