Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Sebastian.k

Medlem
Point earner hamnar på samma faktura och poängen kommer till huvudkortets EB-konto sen står det tydligt uppdelat på fakturan summa för de enskilda korten.
Om du tar ett SAS world så får du bara 10p/100kr istället för 15p/100kr med premium och point earner

Ok tack.
Tanken är att använda extrakortet för utlägg i tjänst. Dvs då kan PE vara ett allternativ med lite "tipex" klipp och klistra.
Jag ska kontakta Mastercard EB och se om det finns allternativa möjligheter för extrakort där eb poäng hamnar på huvud kort.
 

Sebastian.k

Medlem
Det är point erner som gäller om man vill tjäna eurobonus poäng, det fans 2:a alt utan EB.

Kortet kom i dag, 4 dgr efter beställning
Signa up bonus ”chek” 3 köp klara!
 

imartin

Medlem
Gissar att andra inte heller har fått sina poäng för februari än?
Dåligt att man inte kan lita på att poängen kommer in direkt dagen efter transaktionerna för sista dagen av föregående månad har bearbetats. Verkar som om det är mer manuell hantering av detta hos SAS MC än vad man skulle kunna tro.
 

Xpressen

Medlem
Gissar att andra inte heller har fått sina poäng för februari än?
Dåligt att man inte kan lita på att poängen kommer in direkt dagen efter transaktionerna för sista dagen av föregående månad har bearbetats. Verkar som om det är mer manuell hantering av detta hos SAS MC än vad man skulle kunna tro.

Har inte heller fått poäng, dock skriver SAS MC att poängen kommer den 10 varje månad. Visserligen brukar dom ju allt som oftast komma tidigare, men känns ju inte helt schysst att bli missnöjd när dom inte gör det. Man har levererat förre utlovat datum varje månad (och kommer säkert göra det denna månaden också) och på grund av detta får man "missnöjda" kunder trots att man förmodligen kommer hålla vad man lovar.
 

Canadien

Medlem
Gissar att andra inte heller har fått sina poäng för februari än?
Dåligt att man inte kan lita på att poängen kommer in direkt dagen efter transaktionerna för sista dagen av föregående månad har bearbetats. Verkar som om det är mer manuell hantering av detta hos SAS MC än vad man skulle kunna tro.

Det är Kjell-Greta på SK IT som ibland är förkyld och inte orkar fylla på hålkortsläsaren. Dessutom var det sportlov förra veckan så då jobbar de bara halvtid veckan efter, om ens det.
 

imartin

Medlem
Har inte heller fått poäng, dock skriver SAS MC att poängen kommer den 10 varje månad. Visserligen brukar dom ju allt som oftast komma tidigare, men känns ju inte helt schysst att bli missnöjd när dom inte gör det. Man har levererat förre utlovat datum varje månad (och kommer säkert göra det denna månaden också) och på grund av detta får man "missnöjda" kunder trots att man förmodligen kommer hålla vad man lovar.

Bra att du påminner om det. Har faktiskt glömt det där med 10:e, pga vad du beskriver.
Men faktumet kvarstår att det denna typ av fördröjning för en ren administrativ digital process är inte längre ok år 2019 i mina ögon. Folk har vant sig vid att digitaler processer tar några sekunder. Det finns ingen rimlig förklaring att det ska ta många dagar, förrutom dåliga interna processer.
Men kanske är jag för hård nu.
 

Xpressen

Medlem
Bra att du påminner om det. Har faktiskt glömt det där med 10:e, pga vad du beskriver.
Men faktumet kvarstår att det denna typ av fördröjning för en ren administrativ digital process är inte längre ok år 2019 i mina ögon. Folk har vant sig vid att digitaler processer tar några sekunder. Det finns ingen rimlig förklaring att det ska ta många dagar, förrutom dåliga interna processer.
Men kanske är jag för hård nu.

Jag håller med dig, det borde gå att lösa per automatik och min tro är att så också görs. I vanliga fall funkar teknik utmärkt och poängen finns på EB-kontot någon dag efter månadsskiftet. Den här gången verkar något med tekniken strula och det är förmodligen därför de dröjer lite. Jag är nöjd så länge de håller vad de lovar.
 

imartin

Medlem
Tänk hur coolt det vore om poängen från varje köp skulle trilla in i realtid direkt efter bokföringen...
Om vi antar att det skulle kunna lösas rent tekniskt, finns det strategiska eller andra anledningar för EB att inte möjliggöra det?
 

Canadien

Medlem
Tänk hur coolt det vore om poängen från varje köp skulle trilla in i realtid direkt efter bokföringen...
Om vi antar att det skulle kunna lösas rent tekniskt, finns det strategiska eller andra anledningar för EB att inte möjliggöra det?
Det är ju ofta så på vanliga konto/kreditkort att köp inte syns direkt på kontot utan som reserverade eller kommande, så det är nog en bit kvar.
 
Toppen