Senaste nytt

SAS Eurobonus vs British Airways Executive Club?

Homer

Medlem
Jag har ungefärligen samma bryderi som Molle med den skillnaden att jag pendlar HEL-ARN. Då jag nuförtiden måste vara lite kostnadsmedveten, så vinner Finnair hands-down på sträckan. Jag kör numera i Finnair Plus och siktar på Guld under året. EBG är redan i hamn för i år. Det kommer passa mig bra - jag känner också lite för omväxling från SAS efter några väldigt intensiva år där och med *A. Och så gillar jag BA sedan gammalt, vilket blir fint då det bär av till/via London. Däremot är jag inte säker på att Finnair Plus står sig särskilt väl i allmänhet mot BAEC men det är nog ändå bäst med mitt resemönster.

Om du huvudsakligen flyger med Finnair bör du även titta på AAdvantage.
100% intjäning även i billig ekonomi.


Om man bortser från att Menzies lounge i T2 har Sleepy Bulldog Pale Ale vilket är en underbart god öl. Kommer inte ihåg vad SAS erbjuder.

Pissljummen lager, inte ens Britter dricker sånt.
 

gusten

Medlem
Om du huvudsakligen flyger med Finnair bör du även titta på AAdvantage.
100% intjäning även i billig ekonomi.

issljummen lager, inte ens Britter dricker sånt.

Jo, men det är jobbigare att bygga status i de andra programmen ser det ut som - vill ju snarast upp i OW Ruby/Sapphire och få lounge access/fast track etc..
 

DrKlas

Medlem
Jo, men det är jobbigare att bygga status i de andra programmen ser det ut som - vill ju snarast upp i OW Ruby/Sapphire och få lounge access/fast track etc..

Googla på Aadvantage platinum challenge så ser du att man snabbt kan bli Sapphire för $240. För åtminstone om jag tolkar reglerna rätt så räknas Finnair-flyg.
 

Roger J

Medlem
Pissljummen lager, inte ens Britter dricker sånt.

SAS utbud skiljer sig mellan flygplatserna, I Bryssel finns t.ex. Leffe på fat, i London Asahi på flaska osv. Men på Arlanda har de klassikern Pripps Blå Export i Business lounge och flasköl, bland annat Carlsberg, i Scandinavian Lounge.
 

TheEagle

Medlem
Utbudet i loungen på T2 sätter skam på SAS Business lounge.

I alla fall när man skall flyga till London. Men efter att sista BA flighten har gått plockar de raskt undan det mesta som går att äta. Detta fick jag erfara när jag hade en sen flight till TXL med AB. Du kunde endast få en macka med lite mjukost på vilket var jäkligt irriterande eftersom jag inte hunnit äta innan.
 

Homer

Medlem
SAS utbud skiljer sig mellan flygplatserna, I Bryssel finns t.ex. Leffe på fat, i London Asahi på flaska osv. Men på Arlanda har de klassikern Pripps Blå Export i Business lounge och flasköl, bland annat Carlsberg, i Scandinavian Lounge.

Det var Arlanda T5 jag menade och där finns det bara lager på lager och alla drycker är varma.
 

Roger J

Medlem
Det finns ju flasköl (kall) i kylen i Scandinavian-loungen. Tolkade ditt grundinlägg som ett svar på vad SAS hade i sin lounge. Var det Menzies i T5 du menade?
 
Toppen