Senaste nytt

SAS Eurobonus vs British Airways Executive Club?

Kricka

Medlem
Nja, inte på samma sätt men man brukar kunna få erbjudande om uppgradering antingen vid
bokningen via Internet eller när man går in under Manage my booking på BA's hemsida. Jag
har vid flera tillfällen köpt uppgradering en klass på flygplatsen från Economy till Premium
Economy eller från P.E. till Business till bra pris. BA kallar sina interkontinentala klasser för World
Traveller, World Traveller Plus, Club World och First.
Förutom att man får en bekvämare resa så tjänar man fler TP (Tier Points) i högre klass och det är
dessa som styr om du blir Bronze, Silver, Gold etc. i BAEC (BA Executive Club).
 

Storsteffe

Medlem
Betydligt bättre utbud ombord i eco är det också.

"hot breakfasts and drinks on early morning flights
free snacks and drinks on all other flights"
 

agehall

Medlem
Går det att "snacka sig in" direkt på en nivå? Har vänner som lyckats med det vid utlandsflytt...

Jag tror de artigt kommer att säga "No Sir" men innerst inne skratta så de trillar av stolen om du försöker. BA är extremt försiktiga med statusmatches och i deras ögon har du 0 mervärde om du flyttar till London - det är ju deras hemma marknad och det är så pass mycket enklare för dig att använda BA där att du själv bara har att förlora på att inte göra det.

Loungen på ARN T2 är helt ok utbudet av mat har förbättrats och är i nivå med Guld loungen på ARN T5.

Jag håller inte med dig där Concorde - maten på T2 är BÄTTRE än i SAS Scandinavian/Gold lounge imho. Den är mer förutsägbar men bättre.

1. Måste tjäna ihop lite poäng för att få samma fördelar som jag har idag på *A

Men det görs ju på en longhaul!

2. För att få flyga business i tjänsten måste jag vända mig till Optiontown. Finns det motsvarande för BA? Är det ungefär samma kostnad för poäng-uppgradering?

På BA är det inte helt ovanligt att man direkt kan köpa upgrades. Framförallt på sträckan ARN-LHR (och vv) så kan du ofta köpa upp dig till CE för 6-700kr vilket ger dubbelt upp med TP.
 

Concorde

Founding Member
Lägg till att BA väldigt enkel tillåter poäng uppgraderingar från WT+ (Premium) samt Club till nästa kabin via hemsidan. Finns det plats, bara att köra.
 

gdaily

Medlem
På BA är det inte helt ovanligt att man direkt kan köpa upgrades. Framförallt på sträckan ARN-LHR (och vv) så kan du ofta köpa upp dig till CE för 6-700kr vilket ger dubbelt upp med TP.
Fyra gånger så många TPs, 40 för C i stället för 10 för billigaste ekonomi.
 

johhenrik

Medlem
Det som gör T2-loungen bättre i mina ögon är ju att det är lugnt o skönt och gott om utrymme till skillnad från SAS lounge. Men att utbudet skulle vara så mycket bättre är väl ändå en kraftig överdrift? Ingen av dem har ju något speciellt utbud. :)
 
Toppen