SAS - Eurobonus silver

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Sinatra, 29 Mars 2014.

1. Sinatra

Sinatra Medlem

Hej, jag är student i Frankrike och är silvermedlem i Flying Blue. Då jag åker mellan Stockholm och Bordeaux ganska ofta och AF/KL är fräckt dyra på den sträckan, blir det en del biljetter med SAS nu under rean. Jag ska poängtera att jag verkligen föredrar AF/KL än *Alliance. Hur som helst, om jag åker tre gånger till CDG via OSL kommer jag bli silver hos SAS. Är det värt det? Hur länge gäller silver hos SAS, är det när mitt medlemskapsår tar slut eller har de som AF att det alltid går ut i mars? Ska också nämna att jag flyttar till Warwick nästa år och då blir det mycket England. Antingen LON eller BHX.

2. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det du hovedsageligt vil få ud af et Silver medlemsskab hos SAS, er muligheden for at medbringe ét ekstra stykke bagage uden beregning, samt muligheden for at benytte business check-in skrankerne når du flyver med SAS eller Widerøe.

Du kan læse om fordele her: Nya EuroBonus - SAS

Kvalificeringsperioden er 12 måneder fra den måned hvor du melder dig ind. Hvis du f.eks. melder dig ind i april måned, er din kvalificeringsperiode 1. april - 31. marts. Man beholder dog sit niveau i 3 måneder ud over kvalificeringsperioden.

Last edited: 29 Mars 2014
  3. Sinatra

Sinatra Medlem

Tack så mycket!

4. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara för att vara överdrivet tydlig - om du når silver under kvalificeringsåret så får du silver för resten av kvalificeringsåret samt för året därpå.

5. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Korrekt, det havde jeg glemt at få med.

6. simonbertilsson

simonbertilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Numera har du även loungetillgång i Skandinavien under juli, augusti och jul-nyår.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!