Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

aldrighemma

Medlem
Du kan utgå ifrån att den flighterna som är med SAS men med Lufthansa/LX flygnymmer ger som sas go Saver, det kan rock ge 0 eller mer beroende på vilken bokningsklass det översätts till.

SAS har väl (ännu) ingen bokningsklass som inte ger poäng? Det innebär väl att man alltid kan räkna med minst den lägsta intjäningen i Go för segement opererade av SAS, även vid code share?

Med andra bolag håller jag med om att det kan bli 0. Det kan även bli 0 segment i vissa fall, t ex vid Lufthansa codeshare opererad av Eurowings...
 

Dr. Miles

Expert
SAS har väl (ännu) ingen bokningsklass som inte ger poäng? Det innebär väl att man alltid kan räkna med minst den lägsta intjäningen i Go för segement opererade av SAS, även vid code share?

Med andra bolag håller jag med om att det kan bli 0. Det kan även bli 0 segment i vissa fall, t ex vid Lufthansa codeshare opererad av Eurowings...

På SAS finns det bokningsklass R och N som är inte med på intjäningstabelen men de är bokning för resenär från resebranschen (inkl. flygbolaget), tror jag.
I, F och X är för bonusresor så de gäller inte för betalda biljetter heller.

Kod:
SK 1417
ARN 17/09/07 7:10
CPH 17/09/07 8:25
73W
C9 D9 Z9 R8 J9 Y9 S9 B0 P0 A0
E9 M9 H9 Q9 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N8

Point charts - SAS
 

aldrighemma

Medlem
På SAS finns det bokningsklass R och N som är inte med på intjäningstabelen men de är bokning för resenär från resebranschen (inkl. flygbolaget), tror jag.
I, F och X är för bonusresor så de gäller inte för betalda biljetter heller.

Sant!, jag skulle naturligtvis ha skrivit betalda bokningsklasser...
 

palmen

Moderator
Med andra bolag håller jag med om att det kan bli 0. Det kan även bli 0 segment i vissa fall, t ex vid Lufthansa codeshare opererad av Eurowings...
Du får aldrig segment för flighterna med lufthansa eller eurowings, det är bara sas och wideröe som ger segment.
Osäker på om man kan bokas in i en bokningsklass på sas som inte ger poängsättningen till eurobonus, kanske stämmer att man alltid får något på betald biljett.
 

Jollman

Medlem
Räknas legs för en resa bokad med enbart poäng med SAS?
Behöver två flighter till bara och tänkte beta av det med poäng som snart går ut nämligen.
 

ekf

Medlem
Det går alltså att betala 1 kr (hypotetiskt belopp) i kontanter och resten med poäng för att få poäng på resan?
Jag testade för sakens skull nu precis på en GOT-ARN-GOT, det minsta beloppet jag kunde betala med för pengar var 4 kr, så det går nästan i alla fall :) (Och ja, det räknas som en vanlig resa som är betald helt med pengar)
Screen Shot 2017-12-28 at 10.52.20.png
Edit: Jag tror faktiskt det räcker med att betala skatterna med pengar, har för mig att jag gjorde så häromåret. Det viktiga är vilken typ av biljett man bokar...
 
Toppen