Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Peter G

Medlem
Snabb fråga: har EBG grace till sista juni. 16 juni flyger jag över helgen till MIA i business och åter ARN. 25000 poäng som EBG + Amex elite = guld innan grace går ut. Nu mina frågor: får jag poäng som EBG under grace (Dvs point boost som EBG+ har) eller poäng som silver? Och blir min status till EBG innevarande år plus ett till (kvalperiod apr-mar) , Dvs EBG till mars(juni med grace) 2019. Eller hur är det när man återkvalar under grace, bakdateras det till Mars 2017 och jag således bara har guld till mars 2018?
 

Retoriken

Ny medlem
Kloka tankar! Jag är inne på sista året i studierna (klar jan 2018) så jag vet inte riktigt hur det kommer att se ut nästa period, men gissningsvis hamnar jag kring samma antal flygningar. Det jag vill åt är fast track och lounger, just nu känns det som att EBS inte ger något speciellt (har utnytjat extra bagage vid ett tillfälle när jag bokade GO light och lounge under sommar/jul kanske 4ggr då mina flygningar är ganska jämt spridda under året).

Jag har nu UME som bas (ej hemstad) vilket gör att som @Tonton skriver borde jag kunna få med något extra ben här och där. Tack för input alla;)
 

Canadien

Medlem
Snabb fråga: har EBG grace till sista juni. 16 juni flyger jag över helgen till MIA i business och åter ARN. 25000 poäng som EBG + Amex elite = guld innan grace går ut. Nu mina frågor: får jag poäng som EBG under grace (Dvs point boost som EBG+ har) eller poäng som silver? Och blir min status till EBG innevarande år plus ett till (kvalperiod apr-mar) , Dvs EBG till mars(juni med grace) 2019. Eller hur är det när man återkvalar under grace, bakdateras det till Mars 2017 och jag således bara har guld till mars 2018?

Ja, du får 25% poängbonus även under grace

Status blir i den nya perioden, således guld till sista juni 2019
 

Peter_West

Medlem
Om man är ute efter billiga inrikes-segment under Friends & Family kampanjen nu så verkar det kunna gå att åka med vändande flyg om man skulle vilja detta. På "classic" sidan så verkar systemet inte alltid säga ifrån med det meddelande som nya sajten fräser ifrån med ("Tid mellan utresa och hemresa måste vara minst en timme. Vänligen välj en annan avgång").
 

LHF_fan

Medlem
Behöver 4 leg innan sista september för att behålla min status och tänkte att istället för en privat leg run överraska frugan och boka in oss båda till någon varmare destination på kontinenten. Är lite inne på Nice, Italien, Spanien eller Paris(i den rangordningen) och utgår från LLA. Någon som har tips på en bra destination?
 
Behöver 4 leg innan sista september för att behålla min status och tänkte att istället för en privat leg run överraska frugan och boka in oss båda till någon varmare destination på kontinenten. Är lite inne på Nice, Italien, Spanien eller Paris(i den rangordningen) och utgår från LLA. Någon som har tips på en bra destination?

Har du tittat på Malta? Det är trevligt i September, mindre folk och lite billigare hotellpriser.
 

mry

Medlem
Kollade precis och det blev av någon anledning väldigt dyrt just de datum(21-24 sept) som jag tänkte åka...

Malta är dessutom svårt att åka samma dag hela vägen från Luleå för planen går väldigt tidigt från Arlanda vissa dagar. Du kanske kan hitta en kombination med något annat bolag härifrån Luleå där SAS flyger två av sträckorna. T.ex. SAS till Rom och sen Airmalta till Malta eller lufthanda via Frankfurt eller Munchen. Åker man Lufthansa från Malta har man dessutom tillgång till Fast Track och lounge, det har man ju inte längre med SAS och det kan vara timlång kö till Säkerhetskontrollen vissa tider på dygnet.
 
Toppen