Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Flood

Medlem
Med tanke på tråden om problem om att få poäng från en Blue1-flight så har jag en fråga.

Ska flyga SK2645 ARN-HAM som flygs av Blue1. Samt SK0652 HAM-CPH som flygs av Cimber.

I och med att de är wet lease (likt Jettime CPH-LPI) så bör jag få segments för dessa om jag förstår rätt. Är det någon som har koll på detta?

Ja, du skall få segment för dessa.
 

HenrikAmby

Medlem
Jeg tænker at tage to segment runs CPH-GOT for at nå EBG.

Hvordan fungerer afstigning/boarding i GOT? Kan det lade sig gøre at tage:
CPH-GOT 19.50-20.45 og
GOT-CPH 21.15-22.15 retur?
 

dala

Medlem
Jeg tænker at tage to segment runs CPH-GOT for at nå EBG.

Hvordan fungerer afstigning/boarding i GOT? Kan det lade sig gøre at tage:
CPH-GOT 19.50-20.45 og
GOT-CPH 21.15-22.15 retur?

Ska inte vara några problem även om det blir bussgate. Det är bara en terminal och kanske tom samma gate för ankomst och avgång. Se till att ha ett elektroniskt boardingpass bara, annars kan det bli tight med tid.
 
Funderar på att ta en omväg via MMX för at fylla på poängkontot och besöka MMX eftersom jag aldrig har varit där. Något som vet minimum connecting time där? Räcker det med en halvtimme?
Åker från ARN, är det samma kärra tillbaka 30 minuter senare tro?
 

Agö

Medlem
Funderar på att ta en omväg via MMX för at fylla på poängkontot och besöka MMX eftersom jag aldrig har varit där. Något som vet minimum connecting time där? Räcker det med en halvtimme?
Åker från ARN, är det samma kärra tillbaka 30 minuter senare tro?
Haha, ja - det är garanterat vändande kärra och du kommer ut vid gate. Du hinner gå en vända i terminalen och ta en öl.
 
Om du kan boka allt på samma biljett så är det lugnt med avseende på MCT.
Det kommer det inte att vara. Funderar på att köra routingen GOT-ARN-MMX på en biljett, och sedan MMX-ARN-CPH-NYC på nästa.
Då borde jag ha goda chanser att korrigera ev förseningar antingen genom att hoppa av i MMX och ta mig till CPH, eller att skippa ARN-MMX-ARN.
Därtill är MMX-ARN-CPH-NYC en fullpris business med generösa av- och ombokningsregler. 16 250 poäng totalt om jag räknar rätt.
Känns som det borde fungera!
 
En något kreativ fundering som inte har ställts till kundtjänst. Vad är chansen att kvalificera upp en nivå med låsta bokningar (Go- ej avbokningsbara) motsvarande antalet segment som krävs för ny nivå? Vet att den ska flygas ihop men finns det någon möjlighet att få den tidigare? Någon som testat?
 
Toppen