Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

bnr

Medlem
Det är billigt där. Går att bo på Park Inn i två nätter för €39 med 2-4-1 erbjudandet, eller 9K Club Carlson poäng. Funderar själv på en weekendresa dit, då ungdomsbiljetterna var väldigt billiga från Arlanda… Och så får man ju chansen att flyga Saab 2000 som är ett väldigt sällsynt flygplan.
Syftar du på 2-4-1 som man kan boka som CCG?
 

JP-

Medlem
Hej,
Min kvalificeringsperiod går ut 28FEB2015 och har för närvarande 65legs (EBG). Kommer bli 67 efter helgen när Hovet gästas av Skellefteå AIK. :)
Innan den 28FEB kommer det bli 8legs till Skellefteå-Kiruna. Då är vi uppe i en total av 75legs. Tänkte under jämna veckor då man är ledig försöka att flyga 15 legs för att uppnå Diamond. Flyger med SAS Ungdom för kännedom.


Några tips på destinationer för så många legs som möjligt för pengarna? ;)






 

bnr

Medlem
@JP- - jag kollade lite innan i bokningsklass V. Inrikes verkar ligga rätt stadigt på ~400/leg. Vill minnas att jag hittade till VNO för så lite som 250-300/leg med stopp i CPH.
 
A

Aurora

Guest
@JP- - jag kollade lite innan i bokningsklass V. Inrikes verkar ligga rätt stadigt på ~400/leg. Vill minnas att jag hittade till VNO för så lite som 250-300/leg med stopp i CPH.

VNO koster 700 kr tur/retur ARN-VNO-ARN. Dyrere via CPH. Iallefall på sas.se :)
 

JP-

Medlem
Tack för tipset!
Blev Segment Run SFT-ARN-CPH-VNO-CPH-ARN-SFT
2168SEK = 361/leg.
Lördag 7/2 - Söndag 8/2.
Bara hojta till om ni är i krokarna på rutten kan man ses för en öl eller nått.

Om vi gör ett exempel att jag gör min sista segment 27FEB som exempel och min period går ut 28FEB.
Det tar ju en alltid en stund innan bonus registreras på kortet. Det är inget problem att bli uppgraderad bara sista segment är gjord före midnatt den 28onde?
 

Nemo

Medlem
Tack för tipset!
Blev Segment Run SFT-ARN-CPH-VNO-CPH-ARN-SFT
2168SEK = 361/leg.
Lördag 7/2 - Söndag 8/2.
Bara hojta till om ni är i krokarna på rutten kan man ses för en öl eller nått.

Om vi gör ett exempel att jag gör min sista segment 27FEB som exempel och min period går ut 28FEB.
Det tar ju en alltid en stund innan bonus registreras på kortet. Det är inget problem att bli uppgraderad bara sista segment är gjord före midnatt den 28onde?
Det är när du reser som räknas, inte när det trillar in på EB-kontot.
 
Hej. Letar kreativa routings för GOT-CDG. Jag kör via CPH idag, men kan tänka mig att ta ut svängarna lite för att knipa Diamond fortare. Går det att boka segment runs via SAS.se? Jag är nybörjare på detta...

Många tack
 

mry

Medlem
Hej. Letar kreativa routings för GOT-CDG. Jag kör via CPH idag, men kan tänka mig att ta ut svängarna lite för att knipa Diamond fortare. Går det att boka segment runs via SAS.se? Jag är nybörjare på detta...

Många tack

Kan du tänka dig boka det som två enkla biljetter kan du t.ex. köra vändande plan i Hamburg eller någon annan stad i norra Tyskland.

Du skrev inte när du behöver åka så svårt att vet när vi ska leta...
 
Hej, tack för svar. Pendlar till Paris och gör ca 3-4 t/r resor per månad. Inte alltid 4 ggr så tänkte försöka lägga på ett par segment där jag kan. Kan man boka got-arn-cph-cdg på SAS hemsida?
 
Toppen