Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

bnr

Medlem
Kvalificeringsperioden slutar 31 mars. Studierna är inget hinder, inte jobb heller egentligen då jag kan jobba var som helst och när som helst så länge jag har nät.
Kör jag 6 legs/dag i 4 dagar så går det ju fort, men man ser ju inte så mycket mer än flygplatser och flygplan. :p
Har lite idétorka, har du möjligtvis tips på destinationer (lär bli en tripp till Berlin) man kan ta sig till över dagen till vettigt ungdomspris?

Edit: ping @nota bene :)
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Är just nu hemma i London men ska hem under den kommande veckan. Kollade precis på biljetter med de flighter du har bokat. Och det låter inte helt omöjligt. Ska bara kolla upp hur mitt schema ser ut. Har jag tid påhänger jag gärna med :) @bnr
 

bnr

Medlem
Gör det @Tonton, bara att pinga mig i tråden eller på profilen. Kollar BC några gånger per dag!
Hur många legs behöver du? Vad är målet?
 

nota bene

Medlem
Kvalificeringsperioden slutar 31 mars. Studierna är inget hinder, inte jobb heller egentligen då jag kan jobba var som helst och när som helst så länge jag har nät.
Kör jag 6 legs/dag i 4 dagar så går det ju fort, men man ser ju inte så mycket mer än flygplatser och flygplan. :p
Har lite idétorka, har du möjligtvis tips på destinationer (lär bli en tripp till Berlin) man kan ta sig till över dagen till vettigt ungdomspris?

Edit: ping @nota bene :)

Eftersom legs är intressanta för dig så vill du ju flyga via CPH. Har inte stenkoll på hur priserna ligger (och kan ju inte söka på SAS - måste i så fall in på expertflyer). Det finns en massa mindre ställen att flyga till typ BHX och MAN i UK, WAW (dock sällan bra pris på ungdom där), VNO (grym stad, men ta gärna en natt där är även sjukt billigt). Allt beror ju på vad man gillar - går ju att ta en dag i alpområden också, även om det kan vara lite dyrare på orten.

Det bör gå ganska lätt att klara 8 legs per 2-3 dagars resande även om man är hela dagen i staden, eller stannar en natt. Notera att det kan bli typ samma kostnad för ett 4-5stjärnigt hotell (4-500) på orten som 130+130 på ARN express. Detta gäller ju då östeuropeiska destinationer...
 

bnr

Medlem
Tack för tipsen @nota bene. Bokade precis in WAW i början på februari! 1637 SEK - 4 legs - Youth Fare - 409,25 SEK per leg. Fullt godkänt! Bor på Radisson Blu Centrum Hotel och får poäng/nätter på mitt CC också. Väldigt billig stad!

Ska definitivt kika på VNO och MAN också!
 

nota bene

Medlem
För VNO kan du kolla på att ringa SAS för att boka typ ARN-CPH-LHR-CPH-ARN-VNO retur med övernattning VNO en dag. Då blir det 10 legs på en helg... Om jag minns rätt går ARN-CPH-LHR på kring 700 spänn då jag åkte den ganska ofta förr.

Dock blir ju LHR-CPH-VNO prissatt som LHR-CPH (17usd+skatt) och CPH-VNO (51usd+skatt) (CPH-VNO tillåter routing via ARN liksom ARN-VNO tillåter via CPH)

Notera att jag rekommenderar att boka allt som en bokning så att du skyddas... Kan inte hitta fare rules [står noll där] på expertflyer, så vet inte om de tillåter. Har dock svårt att se varför ej end-on-end skulle vara förbjudet.


edit: Kolla på typ BHX-TRD som för 33usd+skatt kan routas BHX-CPH-OSL-TRD (eller -SVG-TRD på slutet).
 
Last edited:
A

Aurora

Guest
Skal hjelpe min veninna att få sølvkort (inte spør, hon vil ha! :D ) - och har så langt funnet under ungdomsbilletter:
OSL-ARN-VNO-ARN-OSL - med ca 5-6 timmar i VNO for drøjt 1300SEK. Prisvärd. Bør man heller ta en overnatting? Hur billig är det?
OSL-CPH-TXL-CPH-OSL - med ca 8 timmar i TXL for drøjt 1500SEK. Fin stad.

WAW skal checkas ut! :)
 

Jonas C

Medlem
Skal hjelpe min veninna att få sølvkort (inte spør, hon vil ha! :D ) - och har så langt funnet under ungdomsbilletter:
OSL-ARN-VNO-ARN-OSL - med ca 5-6 timmar i VNO for drøjt 1300SEK. Prisvärd. Bør man heller ta en overnatting? Hur billig är det?
OSL-CPH-TXL-CPH-OSL - med ca 8 timmar i TXL for drøjt 1500SEK. Fin stad.

WAW skal checkas ut! :)
Det är billigt där. Går att bo på Park Inn i två nätter för €39 med 2-4-1 erbjudandet, eller 9K Club Carlson poäng. Funderar själv på en weekendresa dit, då ungdomsbiljetterna var väldigt billiga från Arlanda… Och så får man ju chansen att flyga Saab 2000 som är ett väldigt sällsynt flygplan.
 
A

Aurora

Guest
Det är billigt där. Går att bo på Park Inn i två nätter för €39 med 2-4-1 erbjudandet, eller 9K Club Carlson poäng. Funderar själv på en weekendresa dit, då ungdomsbiljetterna var väldigt billiga från Arlanda… Och så får man ju chansen att flyga Saab 2000 som är ett väldigt sällsynt flygplan.

Agreed om SAAB2000 :) Skal lufte en evt overnatting... :)
 
Toppen