Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Roger J

Medlem
Vad jag vet tillåter inga sas-priser att man routar Arlanda-Köpenhamn via Göteborg. Dock fungerar det att göra så med de generella IATA-priserna vilka lustigt nog i C-klass är billigare än SAS egna C-klasspriser på sträckan (om de inte korrigerat det nu).
 

Gnopps

Medlem
Vad jag vet tillåter inga sas-priser att man routar Arlanda-Köpenhamn via Göteborg. Dock fungerar det att göra så med de generella IATA-priserna vilka lustigt nog i C-klass är billigare än SAS egna C-klasspriser på sträckan (om de inte korrigerat det nu).
Korrigerat (tyvärr?). Man får endast flyga med direktflyg om det är ett SAS-pris.

01SEP11**01SEP11/STOCPH/NSP;EH/TPM 311/MPM 373
LN FARE BASIS OW SEK RT PEN DATES DAYS AP MIN MAX AL
01 DSEOWC 2160 - - - - + - - - SK
02 DSERTC 4320 - - - - - - - SK
03 CSEOWC 2480 - - - - + - - - SK
04 CSERTC 4960 - - - - - - - SK
05 CIF 5705 - - - - - - - YY
06 CIF 3425 - - - - - - - YY
 
Lyfter tråden igen då tiden börjar rinna ifrån mig, har till siste oktober att få ihopa ett anatal ben. Några tips på vilka rutter man får flest ben för pengarna?
 
Jag kommer som tur var slippa göra en privat "leg-run". Åker ARN-CPH-AAL-CPH-ARN på onsdag/torsdag och går då "i mål"

Hur många legs saknar du? billigare än inrikes tror jag blir svårt.
 
Jag behöver 15 leg's, men har redan nu 6 legs inbokade innan September är slut, troligtvis blir det minst 8 eller 10. Hoppas också på att kunna klara det utan privat "leg run" med lite smart planering....
 
Ja men då borde du klara det. Jag tycker det har varit svårt att hitta flyg med mellanlandningar då jag oftast åker ARN-CPH och man inte får routa ARN-GOT-CPH t.ex. Ska du däremot till Stavanger så finns det ARN-CPH-SVG istället för ARN-OSL-SVG (som bara ger en kvalificerad flygning) Utgår du från CPH så kanske det är skapligt billigt att flyga CPH-ARN-LLA t.ex.?
 

Gnopps

Medlem
Åker du från Stockholm är det lite svårare eftersom du då är placerad i mitten men från Danmark och Finland finns fler möjligheter. Det blir inte riktigt billigt på grund av internationella skatter & bränsletillägg men du kan flyga exempelvis AAL-CPH-ARN-HEL-VAA för strax under 500-lappen per flyg.
 

mry

Medlem
Ja men då borde du klara det. Jag tycker det har varit svårt att hitta flyg med mellanlandningar då jag oftast åker ARN-CPH och man inte får routa ARN-GOT-CPH t.ex. Ska du däremot till Stavanger så finns det ARN-CPH-SVG istället för ARN-OSL-SVG (som bara ger en kvalificerad flygning) Utgår du från CPH så kanske det är skapligt billigt att flyga CPH-ARN-LLA t.ex.?

Det är billigare att resa mellan MMX och LLA (via ARN) men det är svårare att hitta såna. Men kommer du till LLA och passar på att besöka staden kan jag nog kosta på mig att bjuda på en öl eller så :)

Hade det varit före augusti hade jag föreslagit att flyga LHR <-> LLA på lördagar med sas för de var inte så dyra och då får du uppleva LHR ett tag med :)
 
Toppen