Senaste nytt

SAS EuroBonus Segment Run med Widerøe på Norge inrikes flygningar

olsson

Medlem
Blir lite sugen att køra en segment run under några lediga dagar till sommaren, vet inte hur snabba SAS kan vara att ændra villkoren. Sæg att jag kør mina 35 segment, kan de høja ribban utan att ge mig guld om min intjæningsperiod slutar i Mars? Verkar dock ta en hel del energi att gå igenom før att maximera de rutter som faktiskt ræknas.
 

Dr. Miles

Expert
Blir lite sugen att køra en segment run under några lediga dagar till sommaren, vet inte hur snabba SAS kan vara att ændra villkoren. Sæg att jag kør mina 35 segment, kan de høja ribban utan att ge mig guld om min intjæningsperiod slutar i Mars? Verkar dock ta en hel del energi att gå igenom før att maximera de rutter som faktiskt ræknas.

Så här skriver de. Men de säger inte om när de meddelar ändring.
SAS EuroBonus skrev:
5.6 Program content, membership conditions, service benefits, rules regarding points and totals as well as other information displayed on the EuroBonus web site apply until further notice. SAS communicates changes to applicable rules as soon as possible, including rules on earning and using points and also the consequences for points already earned. Information will take place through at least one EuroBonus communication channel, mainly via the EuroBonus web site. Members/legal guardians must keep themselves informed of applicable rules. SAS will provide information on changes at the member’s request.
Membership conditions in EuroBonus - SAS
 

olsson

Medlem
Så här skriver de. Men de säger inte om när de meddelar ändring.

Membership conditions in EuroBonus - SAS
Hah, pinsamt att jag inte tænkte att kolla direkt på avtalet.

BGO-TRF-SVG-KRS-SVG-KRS-SVG-TRF-SVG-TRF-BGO-TRF-BGO tænker jag helt fel? Det blir max 2 på samma rutt och riktning?
Eftersom jag ær baserad i BGO kørde jag på det och alla rutter bør ge poæng. Inte kollat tidtabellen alls så vet inte hur ofta vissa går. Resterande jag funderar øver ær køra:
BGO-SKE-BGO-SKE-BGO
BGO-HAU-BGO-HAU-BGO

Sedan finns ju:
BGO-TRD-BGO-TRD-BGO
BGO-MOL-BGO-MOL-BGO
BGO-KSU-BGO-KSU-BGO

32 legs (ræknade fel førut, kan sækert gjort det igen), alla ger poæng (?). 16000 baspoæng och allt håller sig inom 1 zon. Kan uttøka det med T/R till Trondheim,Molde, Kristansund med beroende på tidtabell då dessa från Bergen ger poæng.
2775 norska pistoler. Helt galet.


En ny edit:
Efter IT-uppdateringen i helgen verkar de ha lite problem. Det saknas platser helt på några rutter, næmnde detta till han i chatten som har skickat ærendet vidare.
Søkte lite mellan Bergen och Skien en random dag i Juli, då finns det enbart ett flyg ut från Bergen men två flyg tillbaka. Att matcha ihop sådana långa som Stavanger-exemplet kommer nog bli ganska svårt. Plus att man måste søka flight før flight, multisegment fungerar inte :(
 
Last edited:

palmen

Moderator
Hur hade du tänkt dig att denna resa skulle bokas och vad skulle det kosta? Funkar det så vore du ju intressant ur segment run perspektiv.

Wideroe har ett erbjudande om att lfyga så mycket man vill under 2 veckor för ett fast pris, utgår ifrån att man bokat segment för segment på något sätt via deras sida. Priset är från 3375NOK, antar att Tromsö tillhör zon 2, annars 3975NOK.
Mer info om dealen finns här Flybilletter til Norge og resten av verden - fly med Widerøe
 

olsson

Medlem
Denna är trots allt möjlig på en och samma dag.

06:00-06:30 WF501 BGO-HAU
06:50-07:20 WF504 HAU-BGO
07:55-08:50 WF512 BGO-MOL
09:10-10:10 WF513 MOL-BGO
11:15-12:10 WF587 BGO-KRS
Vill man försöka köra en T/R hela tiden för att kunna räkna ihop sig kan man alltid köra:
17:20-18:20 WF594 KRS-BGO
Men för att få fler segment:
17:20-22:00 WF594/WF429 KRS-TRF (2 stop)
17:20-21:10 KRS-OSL finns med om man vill avsluta på Gardermoen, går också via BGO. Men BGO-OSL ser inte ut att ge något.
6 eller 7 segment på en dag. Det verkar ganska svårt att hitta vettiga biljetter på dagar, tar tag och söka fram möjligheterna. Men de verkar ha fixat problemet som fanns igår (inga biljetter på vissa sträckor) i samma veva så har flera bra turer jag fann igår försvunnit. Tror man får vara snabb.
 
Last edited:

tomle

Medlem
Oj, det här blev väldigt intressant, påbörjade precis mitt medlemsår och är sugen på att klara av EBG ett år till. Ska följa denna tråd med stort intresse :)
 
Toppen