Senaste nytt

SAS/EuroBonus poänguppgradering på SAS long-haul, vad gäller egentligen?

fcx

Medlem
Mmm. Problemet är ju att den informationen ("från eller till med SAS") saknar relevans för Eurobonusmedlemmar (det är ju trots allt Eurobonus egna sidor vi talar om) och därtill känns hopplöst ouppdaterade (Bangkok? San Francisco från Stockholm (varför just Stockholm?)) Om jag vill veta vad det kostar att uppgradera en resa med SAS med Miles & More går jag ju rimligtvis in på M&M:s sidor. Sådant här skapar bara förvirring.

Som att köpa el. Samma leverantör kan ge olika priser för samma produkt. Förvirrande - ja...
 

MrDollar

Medlem
Har en resa inbokad med SAS Arn-osl-mia-cph-Arn
Om jag vill uppgradera osl-mia kan ja göra det vid gate redan på Arn eller gör ja det på Gardemoen? På Arlanda kan ja ju komma i god tid före avgång, men i Oslo har jag bara knappa timmen innan flyget går mot Miami? Tänkte att många kanske i Oslo "köper" upp alla lediga plus/c stolar då dom kan vara på plats 3-4 timmar innan.
 

Vic

Medlem
Har en resa inbokad med SAS Arn-osl-mia-cph-Arn
Om jag vill uppgradera osl-mia kan ja göra det vid gate redan på Arn eller gör ja det på Gardemoen? På Arlanda kan ja ju komma i god tid före avgång, men i Oslo har jag bara knappa timmen innan flyget går mot Miami? Tänkte att många kanske i Oslo "köper" upp alla lediga plus/c stolar då dom kan vara på plats 3-4 timmar innan.
Har faktiskt i princip samma resa bokad och funderat på att göra samma sak. Går såvitt jag vet inte att uppgradera redan på ARN men man kan däremot be snällt att de kan lägga in en önskan om uppgradering så kanske det syns för personalen på OSL om man har tur och de kollar/bryr sig, men jag vet faktiskt inte om det är något man ska hoppas på framgång med tyvärr..
 

aruba1

Medlem
Har en resa inbokad med SAS Arn-osl-mia-cph-Arn
Om jag vill uppgradera osl-mia kan ja göra det vid gate redan på Arn eller gör ja det på Gardemoen? På Arlanda kan ja ju komma i god tid före avgång, men i Oslo har jag bara knappa timmen innan flyget går mot Miami? Tänkte att många kanske i Oslo "köper" upp alla lediga plus/c stolar då dom kan vara på plats 3-4 timmar innan.
Om du menar uppgradera för poäng på flygplatsen så hade liknade scenario. CPH-ARN-HKG med en timmes byte på ARN. Nu visste jag att det inte skulle funka på CPH, men jag frågade ändå och fick svar att det är personalen på ARN vid gaten som kan sälja uppgradering om det finns platser kvar att sälja förstås. Om det är mer än 48 timmar går det ju utmärkt att lägga ett bud vis plusgrade.
 

palmen

Moderator
Har en resa inbokad med SAS Arn-osl-mia-cph-Arn
Om jag vill uppgradera osl-mia kan ja göra det vid gate redan på Arn eller gör ja det på Gardemoen? På Arlanda kan ja ju komma i god tid före avgång, men i Oslo har jag bara knappa timmen innan flyget går mot Miami? Tänkte att många kanske i Oslo "köper" upp alla lediga plus/c stolar då dom kan vara på plats 3-4 timmar innan.

Har faktiskt i princip samma resa bokad och funderat på att göra samma sak. Går såvitt jag vet inte att uppgradera redan på ARN men man kan däremot be snällt att de kan lägga in en önskan om uppgradering så kanske det syns för personalen på OSL om man har tur och de kollar/bryr sig, men jag vet faktiskt inte om det är något man ska hoppas på framgång med tyvärr..
Uppgradering görs i gate i Oslo, dvs dåligt för de som har kort anknytning. Frågade förra veckan och då fick de inte längre lägga in request på Arlanda enligt han som hanterade min bokning.
 

Vic

Medlem
Uppgradering görs i gate i Oslo, dvs dåligt för de som har kort anknytning. Frågade förra veckan och då fick de inte längre lägga in request på Arlanda enligt han som hanterade min bokning.
Segt! Kanske får öka min liggande plusgrade lite då. ;) Har ju dock blivit så dyrt att det knappt är värt längre tyvärr...
 
Toppen