Senaste nytt

SAS/EuroBonus poänguppgradering på SAS long-haul, vad gäller egentligen?

fcx

Medlem
Den här frågan har vi vridit och vänt på tidigare. Som jag minns det så landade vi i detta:

Den "dyrare" prislistan är för de uppgraderingar som alla Star Alliance-bolag "måste" erbjuda, som en standardiserad produkt. Dvs. från dyr economy till business. Dessa uppgraderingar kan kunder i alla Star Alliance-bonusprogram komma åt (till priser enligt respektive programs tabell).

Den lägre prislistan är något som SAS erbjuder utöver detta. Dvs uppgradering till mycket lägre priser och med mindre begränsningar. Detta gäller dock bara kunder i Eurobonus.

Har man Eurobonus ska man således välja det andra alternativet.
 

skydiver

Medlem
Nu försöker jag undersöka vad G, N, R, X och I är för klasser, men det var lättare sagt än gjort? Och när man bokar hos SAS får man ju inte reda på vilken bokningsklass det är man bokar (förrän allt är klart? Och jag ska inte boka nu)...
Skulle gärna undvika biljett som inte går att uppgradera i förväg. Är det "Saver"-biljetterna som döljer dessa bokstäver? Finns det något facit på någon fin sida hos SAS?
 

Agö

Medlem
Nu försöker jag undersöka vad G, N, R, X och I är för klasser, men det var lättare sagt än gjort? Och när man bokar hos SAS får man ju inte reda på vilken bokningsklass det är man bokar (förrän allt är klart? Och jag ska inte boka nu)...
Skulle gärna undvika biljett som inte går att uppgradera i förväg. Är det "Saver"-biljetterna som döljer dessa bokstäver? Finns det något facit på någon fin sida hos SAS?
1. I bokningsrutan trycker du på SAS Go till höger.

upload_2015-5-25_15-0-48.png


2. Därefter trycker du på "Visa detaljerade prisregler".

upload_2015-5-25_15-1-43.png


3. Därefter trycker du på "Fullständiga regler"

upload_2015-5-25_15-2-11.png


4. Bokningsklass ser du som "BK", i detta fall "L".

upload_2015-5-25_15-3-8.png
 

fcx

Medlem
Nu försöker jag undersöka vad G, N, R, X och I är för klasser, men det var lättare sagt än gjort? Och när man bokar hos SAS får man ju inte reda på vilken bokningsklass det är man bokar (förrän allt är klart? Och jag ska inte boka nu)...
Skulle gärna undvika biljett som inte går att uppgradera i förväg. Är det "Saver"-biljetterna som döljer dessa bokstäver? Finns det något facit på någon fin sida hos SAS?

För det mesta går det även att se här, om man klickar på "läs mer" längt ner.

Skärmklipp.PNG
 

Agö

Medlem
Den här frågan har vi vridit och vänt på tidigare. Som jag minns det så landade vi i detta:

Den "dyrare" prislistan är för de uppgraderingar som alla Star Alliance-bolag "måste" erbjuda, som en standardiserad produkt. Dvs. från dyr economy till business. Dessa uppgraderingar kan kunder i alla Star Alliance-bonusprogram komma åt (till priser enligt respektive programs tabell).

Den lägre prislistan är något som SAS erbjuder utöver detta. Dvs uppgradering till mycket lägre priser och med mindre begränsningar. Detta gäller dock bara kunder i Eurobonus.

Har man Eurobonus ska man således välja det andra alternativet.
Mmm. Problemet är ju att den informationen ("från eller till med SAS") saknar relevans för Eurobonusmedlemmar (det är ju trots allt Eurobonus egna sidor vi talar om) och därtill känns hopplöst ouppdaterade (Bangkok? San Francisco från Stockholm (varför just Stockholm?)) Om jag vill veta vad det kostar att uppgradera en resa med SAS med Miles & More går jag ju rimligtvis in på M&M:s sidor. Sådant här skapar bara förvirring.
 

mha321

Medlem
Jag har för mig att man också ser det om man klickar "visa mer" eller något sådant i rutan ute till höger som visar hur många poäng man tjänar. Fungerar väl bara på faktiska sas-flighter, men jag skulle inte lita på den andra rutan heller om det handlar om codeshare.
 
Toppen