SAS/EuroBonus poänguppgradering på SAS long-haul, vad gäller egentligen?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av skydiver, 25 Maj 2015.

1. skydiver

skydiver Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    (Även om ämnet säkert diskuterats otaliga gånger tidigare så har gamla trådar problemet att informationen i de kan vara inaktuell. Hoppas ni har överseende med viss redundans.)

Försöker kolla lite vad som gäller för poänguppgradering på SAS long-haul, då det var länge sedan sist för mig.
    Hittar två sidor med lite motsägelsefull information:
    Uppgradering till hgre klass och komfort - SAS
    och
    Uppgradera med pong p Star Alliance och SAS - SAS
    På den ena står att uppgradering går bra från både Go och Plus, med undantag för fem särskilda klasser. På den andra står att uppgradering från Go inte är möjligt, endast från Plus.

Vad är det som gäller? Finns det någon logik i ovanstående, eller är det bara tryckfelsnisse som är i farten?
    Tack på förhand.

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den här bilden ger jag inte mycket för. Siffrorna stämmer inte och dessutom flyger SAS uppenbarligen till Bangkok. Och varför ligger San Francisco från Stockholm? Det är fel. Det går utmärkt att uppgradera från Go till Business med poäng.

upload_2015-5-25_14-28-17.png

3. SAS404

SAS404 Medlem

Nedersta länken är felaktig och gammal. Du kan uppgradera på olika sätt.

1) Poäng i förväg via SAS.
    2) Optiontown i förväg (pengar)
    3) Ibland få erbjudande till mailen att i förväg att uppgradera för pengar.
    4) poäng / pengar på flygplatsen.

Men vad jag förstår ska du flyga SAS och då är det 40,000 poäng från Go-Business och 25,000 poäng Go-Plus och 15,000 poäng Plus-Business.

Last edited: 25 Maj 2015
  4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer inte. 40 000 p kostar det. Men nu var väl det relevant att SAS kommer med helt olika information på två olika ställen (och för SAS-flyg, se bilden jag postade).

SAS404 gillar detta.
  5. skydiver

skydiver Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skiljer det något i vilka klasser som går att uppgradera mellan alt. 1) och 4) ? Eller är det samma begränsning med de fem klasserna i båda fallen?

6. SAS404

SAS404 Medlem

Precis! Jag är snabbare än jag borde ibland, uppdaterade min post :)

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I det senare fallet, nej. Du kan såvitt jag vet uppgradera samtliga klasser väl på flygplatsen. Uppenbarligen, om man ska tro SAS, gäller det inte för uppgradering med poäng på förhand. Det senare har jag aldrig testat.

8. WF789

WF789 Medlem

Land:
    Norge Norge
    Tabellen du viser er vel prisen for oppgradering med poeng fra andre partnere.
    Med EuroBonus-poeng koster der 15K/25K/40K

9. SAS404

SAS404 Medlem

X,I, = Bonusresor
    G = Gruppresor
    N, R = Personalbiljetter
    (Typ!) Någon får väl rätta om det är fel.

Så du kommer inte boka sådana biljetter och du kan alltså uppgradera samtliga biljetter du hittar till salu på sas.se

10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför skulle SAS Eurobonus visa en sådan tabell?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!