Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

jag tror att alla bara kan spekulera i vad kriterierna är för att bli EBP..kan vara att man spelar golf med någon styrelsen för SAS eller reser som en tok el spenderar shitloads med pengar på biljetter.

Tills klara fakta framkommer famlar alla i mörkret inklusive oss som är EBP.
 

Lonelyflyer

Medlem
Ah härliga pandion, när jag satt på sas bokning minns jag de fina orden "behandla de med silkesvantar, det är de som betalar din lön"
så det var bara att lösa problemen om de kom, var det överbokat så såg man till att det blev plats osv. Det fanns otroligt större möjlighet med pandion än en ganska vanlig guldare.
Dessa personer drar ju in stora pengar till företaget, simple as that.
Inte många fixbiljetter där
 

sk-sthlm

Medlem
Om man tänker på att Nordeaanställda tar upp vartannat säte på ARN-CPH, så borde ju Clausen räknas till dem som betalar SAS-lönerna...
 

niksal

Medlem
Om man tänker på att Nordeaanställda tar upp vartannat säte på ARN-CPH, så borde ju Clausen räknas till dem som betalar SAS-lönerna...

My point exactly. Det är ganska välkännt att Nordea har finfina kontrakt med SAS (hörde dock att lounge inte mer ingår i kontraktet) så att Clausen har EBP är väl ingen överraskning. EBP är mycket annat än butt in seat, men är glad att man kan uppnå EBP på det sättet också.
 

Concorde

Founding Member
Det är snarare praxis att chefer på företag med stora konton hos bolagen får bästa statusen. Inget konstigt med det.
 

flierman

Medlem
Det är snarare praxis att chefer på företag med stora konton hos bolagen får bästa statusen. Inget konstigt med det.

På den tiden jag arbetade på SK så gav man inte ut EBP till någon som inte förtjänat det med pengar/miles och det är jag relativt övertygad om att man inte gör nu heller. Att man delar ut EBG till olika personer som är bra/viktiga kunder gör både SK och de flesta andra bolag och det är ofta en billig men effektiv gåva.
 

Roger J

Medlem
Jag tror inte heller att SAS delar ut EBP baserat på något annat än spending på personligt resande. Det är vad jag fått förklarat från SAS tidigare och jag tycker det är bra i så fall.
 

Traveller

Medlem
Det är helt klart att mitt Pandionkort har givit mig en del nya erfarenheter av SAS som med kortet i hand blivit otroligt smidigt och givit mig flera roliga överraskningar. Ännu en kul grej hände mig i torsdags. Jag var i Amsterdam över dagen och på väg till ARN igen med kärran 19.15. Eftersom ankomst i Stockholm var kring 22 och jag inte skulle hinna laga mat hemma tänkte jag att jag kanske skulle kunna få mer mat än min Ekonomiflexmåltid. (skulle med flyget till London 07.55 fredag).
Jag frågade om det fanns någon "no show" eller möjlighet till varm mat ombord. Gaten kollade med personalen ombord men det gick tyvärr inte. Väl ombord satte jag mig på min 3C, läste Aftonbladet och såg fram mot min kalla skinka i pappbox. Men, just efter "boarding completed" kom Stewarden fram, gick ned på knä bredvid mig och sa - "Vi vill ha dig längst fram, kapten vill att du skall få hans mat". Efter att ha tänkt efter, moraliskt (kunde jag verkligen ta kaptenens mat) svarade jag ja och satte mig längst fram.
Take off och serveringen började. Snacks och dricka och så kom maten... Jag blev rätt förvånad. Visst flyger jag business rätt ofta men inte visste jag att kaptenens portion var dubbelt så stor som de jag brukar få, serverade på en dubbelt så stor bricka med en jättesallad.

Så, kapten, om du läser det här... STORT tack för din generositet! Jag blev riktigt mätt och åt inte mat igen innan den serverades på SK525 mot London i fredags morse.
 
Det är helt klart att mitt Pandionkort har givit mig en del nya erfarenheter av SAS som med kortet i hand blivit otroligt smidigt och givit mig flera roliga överraskningar. Ännu en kul grej hände mig i torsdags. Jag var i Amsterdam över dagen och på väg till ARN igen med kärran 19.15. Eftersom ankomst i Stockholm var kring 22 och jag inte skulle hinna laga mat hemma tänkte jag att jag kanske skulle kunna få mer mat än min Ekonomiflexmåltid. (skulle med flyget till London 07.55 fredag).
Jag frågade om det fanns någon "no show" eller möjlighet till varm mat ombord. Gaten kollade med personalen ombord men det gick tyvärr inte. Väl ombord satte jag mig på min 3C, läste Aftonbladet och såg fram mot min kalla skinka i pappbox. Men, just efter "boarding completed" kom Stewarden fram, gick ned på knä bredvid mig och sa - "Vi vill ha dig längst fram, kapten vill att du skall få hans mat". Efter att ha tänkt efter, moraliskt (kunde jag verkligen ta kaptenens mat) svarade jag ja och satte mig längst fram.
Take off och serveringen började. Snacks och dricka och så kom maten... Jag blev rätt förvånad. Visst flyger jag business rätt ofta men inte visste jag att kaptenens portion var dubbelt så stor som de jag brukar få, serverade på en dubbelt så stor bricka med en jättesallad.

Så, kapten, om du läser det här... STORT tack för din generositet! Jag blev riktigt mätt och åt inte mat igen innan den serverades på SK525 mot London i fredags morse.

säger det igen..Pandion..en finare sida av SAS :)
 
Toppen