Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

JohanA

Medlem
Ser gärna en elitnivå för SAS som är ännu mer exklusiv än Pandion, där markservice blir en snackis pss som när Janne Carlzon introducerade business class, samt i nivå med Lufthansa HON.

Det jag menar är: gör Pandion till officiell nivå med mycket höga krav och ge dem kunglig service.

Det finns uppenbarligen en liten men mycket trogen klick som genererar hundratals miljoner i omsättning. Dessa ska och bör premieras.
 

palmen

Moderator
Inget personligt mot sas-ebp men om nu SAS menar allvar att göra EBP revenue-baserat så torde svaret vara aldrig. SAS borde ju då inte ge bort ebp för såna här jippon.
Det finns många som blir Pandion på andra grunder än revenue only. SAS404 blev ju pandion, med tanke på all gratisreklam han gav SAS så var nog de en av de bästa besparingarna när de slapp betala för reklamen.
 
Det finns många som blir Pandion på andra grunder än revenue only. SAS404 blev ju pandion, med tanke på all gratisreklam han gav SAS så var nog de en av de bästa besparingarna när de slapp betala för reklamen.
Det var ju tidigare, mig veterligen har nu SAS gjort om hur man klassificeras som ebp.
 

palmen

Moderator
Det var ju tidigare, mig veterligen har nu SAS gjort om hur man klassificeras som ebp.
Så du menar att chefer för riktigt stora bolag mm inte ska få pandion om de själva inte flyger så mycket att de får det på revenue?
Som det är nu är det väl VDar för flera bolag som är Pandion utan att flyga mycket men där deras verksamhet spenderar mångmiljonbelopp varje år. Jag tycker inte att det är mer än rätt att vissa utvalda personer får Pandion utan att nå upp till revenue kravet.
Så som jag uppfattade det är att det ska bli tydligare för vad som gäller för att bli Pandion på Revenue, men att det fortfarande kommer finnas dom som får de på helt andra premisser.
 

ChabbeT

Medlem
Så du menar att chefer för riktigt stora bolag mm inte ska få pandion om de själva inte flyger så mycket att de får det på revenue?
Som det är nu är det väl VDar för flera bolag som är Pandion utan att flyga mycket men där deras verksamhet spenderar mångmiljonbelopp varje år. Jag tycker inte att det är mer än rätt att vissa utvalda personer får Pandion utan att nå upp till revenue kravet.
Så som jag uppfattade det är att det ska bli tydligare för vad som gäller för att bli Pandion på Revenue, men att det fortfarande kommer finnas dom som får de på helt andra premisser.
Finns väl en tråd som behandlar vad som krävs för pandion. Är väl bra att flytta de senaste inläggen dit. Denna tråd är väl till för att följa en flygtokig Norrman :)
 

palmen

Moderator
Finns väl en tråd som behandlar vad som krävs för pandion. Är väl bra att flytta de senaste inläggen dit. Denna tråd är väl till för att följa en flygtokig Norrman :)
Och ska vi helt följa forumreglerna ska man anmäla inlägg som man anser ska flyttas till en annan tråd eller om de bryter mot forumregler ;)
Jag har flyttat inläggen till tråden om pandion och vad som krävs för att uppnå denna status.
//Moderator
 

Moco

Medlem
Så du menar att chefer för riktigt stora bolag mm inte ska få pandion om de själva inte flyger så mycket att de får det på revenue?
Som det är nu är det väl VDar för flera bolag som är Pandion utan att flyga mycket men där deras verksamhet spenderar mångmiljonbelopp varje år. Jag tycker inte att det är mer än rätt att vissa utvalda personer får Pandion utan att nå upp till revenue kravet.
Så som jag uppfattade det är att det ska bli tydligare för vad som gäller för att bli Pandion på Revenue, men att det fortfarande kommer finnas dom som får de på helt andra premisser.

Och jag tycker det är helt fel. Det är väl den som flyger som skall "belönas" med Pandion, inte vederbörandes chef, som förmodligen flyger mer business jet än reguljärflyg ändå. Dessa "riktigt stora bolag" har ju sällan specifika avtal med just SAS längre, utan snarare är hela resefunktionen utlagd på Carlson Wagonlit etc. och det är således den enskilde resenären som försöker styra bolagsvalet då firman hellre ser att man tar det som är billigast, även om det innebär fulflyg - som nu ofta finns med som val.
 

Johanna

Medlem
Och jag tycker det är helt fel. Det är väl den som flyger som skall "belönas" med Pandion, inte vederbörandes chef, som förmodligen flyger mer business jet än reguljärflyg ändå. Dessa "riktigt stora bolag" har ju sällan specifika avtal med just SAS längre, utan snarare är hela resefunktionen utlagd på Carlson Wagonlit etc. och det är således den enskilde resenären som försöker styra bolagsvalet då firman hellre ser att man tar det som är billigast, även om det innebär fulflyg - som nu ofta finns med som val.
Fast Det handlar inte om rättvisa utan om vad företaget tror är mest lönsamt för dom.
 
Toppen