Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

Gnopps

Medlem
Jag har kollegor som jag rest med länge och blev själv för 1 vecka sen bumpad till Pandion och kan berätta so far att alla SAS flyg ( har bara hunnit med dom sen jag blev pandion ) har man all mat/fika osv osv gratis som pandion.
Oavsett klass på biljetten.
Grattis! Låt oss få veta hur du upplever kortet.
 

tourist

Medlem
SK har ju sin VIP lounge som borde kunna figurera EBP lounge kan man tycka ?
Limoservice osv har dom ju redan där..

:confused: Tänker du på Arlandas VIP-lounge? Den är Swedavias.

*S har väl ingen lounge access alls runt om i världen så det krävs väl möjligen mer samordnad insats där kanske?

BMI silver kommer in i BMI-lounger och M&M silver (FTL) kommer in i LH/LX-lounger (med biljetter på sitt bolag).


Jag har alltid undrat hur mycket BOB verkligen genererar på korta sträckor. Det är ju större kostnader för kontanthantering och adminstration och större svinn än om man bara kalkylerade med en omgång kaffe och kaka per säte.

Redigering. Nu ser jag att jag svarade på ett ganska gammalt inlägg... Nåja, någon kanske har något intressant att svara mig om BOB i alla fall. :cool:
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
OK, kanske en dum fråga, men vad är BOB?
Hittar en mängd olika betydelser för denna förkortning, alltifrån Battery Operated Boyfriend till Babe On-Board, men inget som riktigt tycks passa i detta sammanhang.

BOB: Buy On Board: försäljning av dricka/mat onbord (ingen dricka/mat ingår i biljettpriset)
 

Senator

Moderator
På BMI finns det annan BOB också fick jag lära mig… ”Best On Board”! Kvinnliga personalen på BD rankade alltid en passagerare (manlig) som dom tyckte var attraktiv. Jag upptäckte detta då en ”off duty” BD flygvärdinna och jag började prata mellan LHR och DUB i affärsklass. Vi hamnade på Temple Bar efter flighten, och efter några ciders blev jag informerat att jag hade fått BOB titeln på just den flighten :cool:

Made my day! kan man väl säga ödmjukt
 

Traveller

Medlem
Jag är Pandionmedlem sedan en tid och reser mycket inom framför allt Europa. Jag var länge guldmedlem innan jag fick mitt Pandionkort men upplever en klar skillnad. Jag är trogen SAS och har alltid varit det (cirka 100-140 flighter om året) men med mitt EBG så är man trots allt en av alla passagerare. Jag har själv hört då personalen ombord haft sin briefing att de informerar varandra om i vilken stol/ar de har en pandion.

Ofta får jag en särskild hälsning ombord, det kan vara verbalt eller genom en blick och leende. Också vid avstigning kommer ofta en trevlig kommentar. Ofta tilltalas jag vid mitt förnamn. Uppgradering till Business händer då och då både på min förfrågan och genom SAS egen försorg och uppmaning. Kanske det trevligaste som hänt ombord var på väg från Moskva till Köpenhamn. Jag beställde, efter intagen middag, en champagne till varvid denna kom i en plastbunke, fyllt med is och med vit servett som krage. Mycket trevligt initiativ tycker jag om än en aningen pinsamt då övriga passagerare på detta i princip fulla plan tittade utstuderande. Vid ett annat tillfälle skulle jag resa från London, kom sent som vanligt till flygplatsen men fick ett boardingkort i handen trots att det var 20 min till avgång men dom sa åt mig att gå till loungen. Väl i launchen blev jag tagen åt sidan och fick information om att planet skulle tas ur drift för tekniskt fel. Jag blev satt på nästa plan men alla displayer sa forfarande att planet skulle avgå men sent. 20 minuter efter det att jag fått min nya plats ropades det ut att planet inte skulle avgå och att passagerarna skulle kontakta SAS.
Jag vill nog påstå att mina upplevelser med mitt EBP har lyft SAS i mina ögon till en ny höjd och att EBP-kortet är en ärlig signal om SAS uppskattning av mig som långlivad och flitig kund. Dock kan jag hålla med om att vissa av skillnaderna jag märker borde höra till den vanliga servicenivån. Jag hoppas fler tänker som jag och vill behålla SAS som nationalklenod.
 
Last edited:
Toppen