Senaste nytt

SAS Eurobonus och Lufthansa Miles & More - Kan jag tjäna poäng i båda?

JB08

Ny medlem
Hej.
Här kommer nog veckans nybörjarfråga, jag har mitt Eurobonus konto och skaffar Miles & More, får jag poäng på båda?
alltså jag flyger till Berlin med lufthansa, får jag både EB poäng och MM-poäng? eller om jag flyger till Köpenhamn med SAS och får poäng på båda?


Tänkte att svaret fanns i guider men guider, där jag antar att svaret finns, kommer jag inte åt(jag får ett felmeddelande, "page not found").
 

Senator

Moderator
Nej... det kallas "Dubbel Dipping" bland resenärer och det är på fint tyska: "Verboten!" Du måste välja..
 
Det finns vissa bolag som du faktiskt kan (eller kunde) få det på. Qatar hade så att bokade jag en biljett till min flickvän så fick jag poäng på hennes resa. och hon fick även poäng på hennes Qmiles. Är lite osäker på att de fortfarande har det så.
 

JB08

Ny medlem
Jag har en liknande fråga. När man bokar en bonusresa så med SAS får man som bekant inga EB-poäng på den resan. men är det möjligt att få MM-poäng på den resan?
 

palmen

Moderator
Precis
Bonusuttag innebär att du använder poäng, det går inte att tjäna poäng på de resorna

Har för mig att det tidigare togs upp att om man skulle bli ombokad på en bonusresa så blir man oftast bokad i bokningsklasser som ger poäng som man sedan kan kreditera till något annat FF-program.
 

Trox

Medlem
Lånar tråden till en relaterad fråga.

Jag har EBG men jag har också ett M&M-kort som jag har 25 000 statusmiles på. Jag bokade en resa till USA i december med LH och lade den resan på mitt M&M-kort. Det gör att jag i alla fall blir silvermedlem på M&M.

Men, kan man koppla sin Star Alliance guldstatus till resan så att man i alla fall kan komma i fråga för uppgraderinging på USA-flighterna? Nu ser de ju bara att jag är en vanlig basmedlem på M&M.
 
Toppen