Senaste nytt

SAS Eurobonus och Air Baltic - Vad gäller?

Har noen fått denne policyen bekreftet skriftlig fra SAS?
Jeg vet at det står på SAS salesinfo, men det er i utgangspunktet ikke offentlig informasjon.
Jeg prøvde å få bekreftet denne policyen fra SAS, men fikk følgende svar:

Travelhacker---->SAS
Som Eurobonus Gull har man adgang til business lounge, fast track og
business check-in ved flyvninger med Air Baltic(BT) fra Oslo til Riga.
Er det også mulig å ta med en gjest i loungen?

SAS----> Travelhacker
Som SAS EuroBonus Gullmedlem er du velkommen til å ta med deg en gjest
eller din nærmeste familie i SAS-loungen, så lenge dere reiser med SAS,
Widerøe, Blue1 eller andre selskaper i Star Alliance. Billett må
fremvises for å få adgang til loungen.
Men siden Air Baltic ikke er medlem av Star Alliance, gjelder ikke
adgangen til Loungen når du flyr med dem.

Travelhacker---->SAS
Kan du sjekke dette nærmere med din supervisor?
Jeg vet med sikkerhet at SAS har avtale med Air Baltic om tilgang til
business lounge, fast track og
business check-in ved flyvninger med Air Baltic(BT) fra Oslo,
København og Arlanda til Riga. Jeg har fått høre fra
en bekjent at dette er dokumentert på deres interne nettsted
www.sassalesinfo.com

Spørsmålet er om tilgangen også gjelder en gjest.

SAS---->Travelhacker
Min kollega har svart deg helt korrekt her. Og jeg kan ikke finne den
type informasjon på vårt intranett. (Salesinfo)
 

agehall

Medlem
Bra fråga. Det är ju inte uppenbart då de inte tar upp situationen. Jag skulle försöka få med en gäst men acceptera ett nej.
 

NotRyan

Medlem
Att man har tillgång till lounge är ju klart då BT är partner med SK på aktuell sträcka, men gäst verkar vara on descretion of staff :)

Business class customers, EBG cardholders and Star Alliance Gold cardholders have access to a lounge when departing the same day with SAS or a Star Alliance partner or other SAS partner, at destinations where any of the following kind of lounges are available:

SAS Business Lounge


Star Alliance Lounges


Star Alliance/Partner operated lounges


Contracted lounges


Note: No access to lounge when travel on charter flights, unless the charter operator has a special agreement with SAS.

EuroBonus Gold members traveling on a same-day ticket with SAS, Blue1, Wideroe or a Star Alliance partner are welcome to bring one guest or the immediate family in SAS business lounges.
 

Bryant

Medlem
Man har tydligen inte tillgång till fast track när man flyger med Air Baltic som EBG. Jag frågade check in agenten, hon hade ingen aning, SAS representant på golvet hade ingen aning och Securitas tjejen informerade mig att jag inte kunde använda fast track. Men hon lät mig gå för denna gång.
 

Agö

Medlem
Testar allt detta i början av oktober. CPH-RIX. Billigast tänkbara biljetten bokad via Air Baltic (dock med Optiontown på hemvägen). Ska bli intressant att se vilka förmåner man har som EBG inkl. gäst utan EBG.
 
Hej, jag har försökt att ta reda på ifall man som EB-medlem får räkna 'kvalificerade flygningar' med Air Baltic utan vidare framgång. Så hur ligger det till?
Har hittat en bra deal på sträckan: ARN-RIX-CPH-RIX-ARN i Basic Class (skulle vara super om det genererade 4 st kvalificerade flygningar).
/G
 
Toppen