Senaste nytt

SAS Eurobonus nyheter 2012-02-13: 50k EBG och 100% poäng i ekonomi

EBGGOT

Medlem
Vet inte heller riktigt vad jag ska säga.

Men med tanke på att jag just nu har 61.000 baspoäng på mitt konto med en kvalificeringsperiod som går ut i sommar har jag alltså redan återkvalificerat för EBG. Och det är ju trevligt! :)


Är du helt säker på det? Inte så att man måste tjäna poängen efter nya datumet eller någon annan dum regel!?
 

Concorde

Founding Member
Att man höjer intjäningsnivån för low-economy lär vara ett resultat av att många klagat eller bytt till MM.
Jag är dock fortfarande förbryllad över varför någon medvetet väljer att flyga SAS.
 

MarcusC

Medlem
Det var mycket att läsa in sig på denna morgonen !

Det positiva är väl att man redan återkvalificerat sig som EBG (55000 poäng, halva perioden kvar !) , kan inte tänka mig det gäller endast efter nya datumet ( blir ju väldigt komplicerat ??) Det är givetvis positivt man även ger mer poäng i låga klasser.

Men hur tänkter man när man "sänker" intjäning i dyra klasser kan jag inte förstå, ännu mindre skäl välja C & Y i många fall ju ? Ännu mer skäl börja flyga LH eller annan allians om möjligt när man återkvalificerat sig om man vill tjäna poäng hos "andra"

Som nämnts tycker jag det verkligen måste fram en nivå för EBP nu , så man vet om man skall fortsätta flyga SAS..för att kunna uppnå EBP. Eller att de inför en till nivå mellan EBG & EBP ?!.
 

Jacob

Medlem
Är du helt säker på det? Inte så att man måste tjäna poängen efter nya datumet eller någon annan dum regel!?
Säker kan man väl aldrig vara, men så har det alltid fungerat tidigare.
Jag är dock fortfarande förbryllad över varför någon medvetet väljer att flyga SAS.
Linjenätet och turtätheten inom Skandinavien och Europa samt att man blir väl omhändertagen om det går snett är nog två tunga anledningar.
 

Homer

Medlem
Att man höjer intjäningsnivån för low-economy lär vara ett resultat av att många klagat eller bytt till MM.
Jag är dock fortfarande förbryllad över varför någon medvetet väljer att flyga SAS.

Gratis kaffe?
inrikes är dessutom alternativen med andra allianser lite begränsat.
 

Kricka

Medlem
Att man höjer intjäningsnivån för low-economy lär vara ett resultat av att många klagat eller bytt till MM.
Jag är dock fortfarande förbryllad över varför någon medvetet väljer att flyga SAS.

Får nog "försvara" SAS utmärkta mat och service i Business Class då jag har jämfört
med LH några gånger på sistone. SAS är klart mycket bättre ! Även om mitt favorit-
bolag råkar vara detsamma som Concorde's så så spar det rätt mycket tid att ta SK
till t.ex. Tyskland jämfört med svängen via London.
 

Bryant

Medlem
Intressant med förändringar. Jag har läst för lite om de nya reglerna för att tycka om de är bra eller inte. Men det är klart, det går ju inte att göra alla nöjda?

Om det är för lätt eller inte att bli EBG har väl SAS noga övervägt både för och nackdelar? Det finns ju svårare nivåer hos andra om man är ute efter en utmaning ;-).
 

Bonden

Medlem
ok, om jag nu har tolkat det här rätt så kommer:

Inrikes Flex & Full flex: ge 1000p (1250 som Guld)
mot
Miles & More ger 1500 för samma tur.
 
Toppen