Tjaeng
Medlem
Men det känns lite risigt att gränsen för EBG sänks så kraftigt, först med att göra alla flygningar till "qualifying flights", sedan sänka gränsen till 50000 poäng, sedan höja intjäningen i low Economy.
Känns som att det nu verkligen behövs en officiell "Pandion"-nivå, ett EBG+ i någon form. Annars missar ju SAS helt att fånga upp de som flyger mycket och kanske ligger på 200K poäng om året?
Fast de ökar ju samtidigt antalet segments som krävs för EBG till 50. Och så det här med att Alla som är med i en exklusiv (exkluderande?) grupp vill att kvalifikationsgränsen ska sättas så att de själva är den sista som kvalar in. Gnäll om antalet EBG vet inga gränser på t.ex Flyertalk trots att SAS årliga rapporter har visat att antalet EBG snarare sjunkit både talmässigt (från 75.000 till 60.000) och procentuellt av antalet EB-medlemmar sedan 2008.
Last edited: