Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

P-L

Medlem
Hej!

Sitter och funderar på att återkvala till Diamond:

Period: 180401-190331
Nuvarande status: EBD
AMEX Elite: Ja
MC Premium: Ja
Poäng just nu: 87887
Poäng inplanerade: 1 000 (MC Premium)

Kan åka 23 februari-22a mars men känns som att det är lättare att bara pynta upp de sista 1113 kronorna som saknas efter poängen trillar in i mars :)

Vad tycker ni?
 
Hej!

Sitter och funderar på att återkvala till Diamond:

Period: 180401-190331
Nuvarande status: EBD
AMEX Elite: Ja
MC Premium: Ja
Poäng just nu: 87887
Poäng inplanerade: 1 000 (MC Premium)

Kan åka 23 februari-22a mars men känns som att det är lättare att bara pynta upp de sista 1113 kronorna som saknas efter poängen trillar in i mars :)

Vad tycker ni?
Beror väl lite på dig själv, vill du flyga?
Annars kan du ju växla extrapoäng 12 000 till 1200 bas eller som du skrev köpa dom.
 

molntankar

Medlem
Istället för att starta en helt egen tråd så skriver jag här, även om det kanske inte är helt rätt kanal.

Jag tänkte flyga till Vancouver. Jag utgår från Stockholm.
Givet är att flugna miles kommer krediteras till EB.

Jag vill helst tjäna in cirka 10k poäng, men egentligen så många poäng som möjligt, och gärna så billigt som möjligt -- men inget av de här målen är överordnat målet att flyga till Vancouver.

Jag har tidigare flugit med följande kombination:
SAS Plus ARN-LAX t/r, med en "resa i resan"; AirCanada LAX-YVR t/r. Detta har kammat hem rätt bra med poäng, delvis totalt 15000 poäng för SAS Plus (som EBG), men också drygt 1000 poäng för AirCanada.
"Problemen" med den resan har delvis varit att:
1) SAS Plus är förhållandevis dyrt
2) Jag har bott i LA två nätter - en på vägen dit, och en på vägen hem - det har kostat både tid och pengar

Nu söker jag förslag på hur ni på bästa sätt skulle flyga till Vancouver från Stockholm. En "ultimat" kombination av pris, poäng och tid är givetvis det mest eftersträvansvärda, men ordet är egentligen helt fritt.

Vilket flygbolag skulle ni välja?
Hur skulle ni flyga?
Vilken klass? Vilken komfort?

Idéer? :)
 

Canadien

Medlem
Vilket flygbolag skulle ni välja?
Hur skulle ni flyga?
Vilken klass? Vilken komfort?

Lufthansa E-klass Premium Ekonomi ARN-FRA-YVR.
Bör ge 17800 poäng till Eurobonus, finns för ca 15.5k SEK t ex i Maj.

SmartSelect_20190306-192122_Chrome.jpg
 

molntankar

Medlem
@Canadien
Tack för snabbt och informativt svar! Lufthansa är en bra idé. Jag har varit lite av uppfattningen att de är snåla med poäng till EB, men på Premium Ekonomi kan man ju bevisligen få till det! Det här alternativet tål att funderas på.
 

Canadien

Medlem
@Canadien
Tack för snabbt och informativt svar! Lufthansa är en bra idé. Jag har varit lite av uppfattningen att de är snåla med poäng till EB, men på Premium Ekonomi kan man ju bevisligen få till det! Det här alternativet tål att funderas på.
Se till att få E-klass. N ger bara 100% av Miles till Eurobonus. Ibland får man ringa in för att boka då webben ofta bara visar den billigaste biljetten i N.
 
Är Lufthansa E-klass stalltipset för mileage run resor? Jag ska till New York från ARN 11/4-14/4 och försöker hitta den resa som ger best poäng per spenderad krona. Har funderat på om man kan tjäna mer genom att flyga ARN-CPH-YYZ-NYC, tid är inget problem för mig denna gång...
 

trekker

Medlem
Behöver just nu 22089 poäng utöver bokade resor för EBD. Utan att sitta och tröska mellan Manchester (min hemmabas) och Arlanda med SAS, hur flyger man billigast (och roligast) ihop detta? Jag kan nog köra en del i april och flyga runt lite, kanske i samband med en London resa och starta eller avsluta där. Mitt insamlingsår slutar den sista april.
 
Toppen