Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Johans00

Medlem
Hej,
Min bror behöver få ihop två segment alternativt 2000 baspoäng för att nå EBS och tänkte fråga er vad ni tycker att han bör göra.
Alternativ 1 är att åka med vändande kärra inrikes i Sverige, kostar typ 800 med ungdomsbiljetter.
Alternativ 2 är att han omvandlar 20 000 extrapoäng till 2000 baspoäng.
Alternativ 3 är att han bara köper 2000 poäng för 2000:- rakt av.

Ni undrar säkert varför han orkar ödsla tid och pengar på att tjäna in ett EBS men ett extra silverkort i familjen skulle innebära att vi sparar några tusenlappar nästa år då bara två av fem behöver köpa go biljetter och resten kan flyga go light.
Svider extra mycket nu att jag gav iväg mitt Silverkort till flickvännen för att hon skulle kunna utnyttja loungen i somras två gånger...
 
Last edited:

DanielKif

Medlem
Hej,
Min bror behöver få ihop två segment alternativt 2000 baspoäng för att nå EBS och tänkte fråga er vad ni tycker att han bör göra.
Alternativ 1 är att åka med vändande kärra inrikes i Sverige, kostar typ 700 med ungdomsbiljetter.
Alternativ 2 är att han omvandlar 20 000 extrapoäng till 2000 baspoäng.
Alternativ 3 är att han bara köper 2000 poäng för 2000:- rakt av.

Ni undrar säkert varför han orkar ödsla tid och pengar på att tjäna in ett EBS men ett extra silverkort i familjen skulle innebära att vi sparar några tusenlappar nästa år då bara två av fem behöver köpa go biljetter och resten kan flyga go light.
Svider extra mycket nu att jag gav iväg mitt Silverkort till flickvännen för att hon skulle kunna utnyttja loungen i somras två gånger...
Jag tycker han kan skippa att skaffa silvret.
Om jag förstår det rätt så tror du att om man har status så får man ta med extra bagage.
Så är inte fallet. Oavsett vilken status du har så får du inte checka in bagage i go light.
Killgissar jag fel så säg till.
 
Jag tycker han kan skippa att skaffa silvret.
Om jag förstår det rätt så tror du att om man har status så får man ta med extra bagage.
Så är inte fallet. Oavsett vilken status du har så får du inte checka in bagage i go light.
Killgissar jag fel så säg till.
Fast är man silvermedlem och reser på go-biljett får man ta med ett extra bagage, således kan en andra person resa på Light-biljett men man får ändå ta med sig två väskor på dessa två personer.
 

Johans00

Medlem
Alternativ 1 förefaller ju överlägset billigast?! Vad är det du funderar på???
Ta sig till och från Arlanda är inte gratis, sen gäller det att orka slösa en hel dag på det.

Jag tycker han kan skippa att skaffa silvret.
Om jag förstår det rätt så tror du att om man har status så får man ta med extra bagage.
Så är inte fallet. Oavsett vilken status du har så får du inte checka in bagage i go light.
Killgissar jag fel så säg till.
Vi med status köper go och checkar in väskor, jag kan ta två extra och om han får silver kan han ta en extra. Resten köper ingen. Då får alla fem varsin väska med sig.
 

Mr.cake

Medlem
Om han inte orkar t/r inrikes så kör på de resterande alternativen. alt kanske få han att fixa ett Amex/sas premium som blir billigare än 2000kr om han har möjlighet till det.
 
Toppen