Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Kelgris

Medlem
Det blir en bokning på Lufthansas webbplats CPH-MUC-VLC-MUC-CPH, bokningsklass P. Mellan MUC och VLC är det ”äkta” LH, men det är ”operated by SAS” mellan MUC och CPH. Jag är medveten om att det kan bli hur som helst med code share, men är det någon på forumet som har faktisk erfarenhet av ett sådant upplägg. Klart är att det blir 750 poäng till eurobonus för LH-segmentet MUC-VLC, men hur är det med SK-segmentet – poäng för plus? 25% extra för Gold+?
 

henke12

Medlem
Det blir en bokning på Lufthansas webbplats CPH-MUC-VLC-MUC-CPH, bokningsklass P. Mellan MUC och VLC är det ”äkta” LH, men det är ”operated by SAS” mellan MUC och CPH. Jag är medveten om att det kan bli hur som helst med code share, men är det någon på forumet som har faktisk erfarenhet av ett sådant upplägg. Klart är att det blir 750 poäng till eurobonus för LH-segmentet MUC-VLC, men hur är det med SK-segmentet – poäng för plus? 25% extra för Gold+?

Kolla upp bokningen på sas.se
Där bör du kunna se vad din bokningsklass hos LH blivit hos SAS.
25% guldbonus får du

Rapportera dina code share: vad det blev det för bokningsklass? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Brandten

Medlem
27453 baspoäng behövs för att nå EBD (är EBG nu). Borde vara görbart innan 1 februari. :)

Tips (förutom CES 2019 och Amex Elite som jag redan har) som kan dra in lite poäng?
 
Hej! Ny på detta forum och ber därmed om översikt ifall jag postar i fel tråd/delforum.

Jag är på jakt efter Eurobonus-baspoäng. Min tanke är att landa i en stad kring lunch och flyga hem samma dag på kvällen

  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Flexibelt
  3. När vill/behöver du resa ut? Fredag vore optimalt
  4. När vill/behöver du komma hem? Söndag senast
  5. Hur länge vill du vara borta? Dagstur
  6. Hur många personer som skall resa? Jag
  7. I vilken kabinklass? Youth GO
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max 4500 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig? Intjäning av Eurobonuspoäng
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
Angående tidpunkt för resa är jag osäker när jag borde resa, mitt kvalificeringsår gäller 1/5 - 30/4. Optimalt borde vara att resa efter brytpunkten dvs maj 2019 om jag förstått det rätt? Inspirerad av Tonton tidigare i tråden kan jag åka tor Hong Kong med avgång den 17/5 framme i Hong Kong ca 13 på lördagen och hemresa söndag natt 01:20. Allt detta för 3187kr och 9500 poäng intjänade.

Nu vänder jag mig till er lite mer erfarna poängjägare — är detta bästa alternativ för mig?
 

danielhog

Medlem
Hej! Ny på detta forum och ber därmed om översikt ifall jag postar i fel tråd/delforum.

Jag är på jakt efter Eurobonus-baspoäng. Min tanke är att landa i en stad kring lunch och flyga hem samma dag på kvällen

  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Flexibelt
  3. När vill/behöver du resa ut? Fredag vore optimalt
  4. När vill/behöver du komma hem? Söndag senast
  5. Hur länge vill du vara borta? Dagstur
  6. Hur många personer som skall resa? Jag
  7. I vilken kabinklass? Youth GO
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max 4500 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig? Intjäning av Eurobonuspoäng
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
Angående tidpunkt för resa är jag osäker när jag borde resa, mitt kvalificeringsår gäller 1/5 - 30/4. Optimalt borde vara att resa efter brytpunkten dvs maj 2019 om jag förstått det rätt? Inspirerad av Tonton tidigare i tråden kan jag åka tor Hong Kong med avgång den 17/5 framme i Hong Kong ca 13 på lördagen och hemresa söndag natt 01:20. Allt detta för 3187kr och 9500 poäng intjänade.

Nu vänder jag mig till er lite mer erfarna poängjägare — är detta bästa alternativ för mig?
Det låter som en bra deal.

Allt bottnar i vad du ska ha poängen till, varför du vill tjäna in och priset du får betala kontra dra in poängen på annat sätt. Generellt är ungdomsbiljetter väldigt bra för att dra in poäng longhaul.
 

Mr.cake

Medlem
Hej! Ny på detta forum och ber därmed om översikt ifall jag postar i fel tråd/delforum.

Jag är på jakt efter Eurobonus-baspoäng. Min tanke är att landa i en stad kring lunch och flyga hem samma dag på kvällen

  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Flexibelt
  3. När vill/behöver du resa ut? Fredag vore optimalt
  4. När vill/behöver du komma hem? Söndag senast
  5. Hur länge vill du vara borta? Dagstur
  6. Hur många personer som skall resa? Jag
  7. I vilken kabinklass? Youth GO
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max 4500 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig? Intjäning av Eurobonuspoäng
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
Angående tidpunkt för resa är jag osäker när jag borde resa, mitt kvalificeringsår gäller 1/5 - 30/4. Optimalt borde vara att resa efter brytpunkten dvs maj 2019 om jag förstått det rätt? Inspirerad av Tonton tidigare i tråden kan jag åka tor Hong Kong med avgång den 17/5 framme i Hong Kong ca 13 på lördagen och hemresa söndag natt 01:20. Allt detta för 3187kr och 9500 poäng intjänade.

Nu vänder jag mig till er lite mer erfarna poängjägare — är detta bästa alternativ för mig?

Den rutten ger väldigt förmånligt med poäng. Men du bör vara medveten om vad du ger dig in på. Ganska tufft att åka eco i 10.5h för att sedan vila ut inför nästa omgång dagen därpå. Du lär hinna se en bit av staden också med den nya tidtabellen som kommer. Glöm bara inte att boende i Hong Kong är rätt saftig om du har tänkt att övernatta i staden, vilket jag räknar med. Finns såklart alla möjliga prisnivåer, men generellt är det dyrt. Lycka till :)
 
Toppen