Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

HansD

Ny medlem
Hej,
Super tack för alla svar och shit va snabba ni är!
Jo precis som ni skriver så borde jag få in 3000 baspoäng till från MC Premium.
Då landar jag på 38 000.
Bokar jag Milano resan i plus så borde varje del ge mig 2250 poäng. Då hamnar jag på 42 500.
En kort tur i Europa borde täcka upp det sista.
Hade gärna skaffat Amex Elite och hoppat upp det sista men 4000 kr för ett kort bär emot även fast det är så många fördelar.
 

danielhog

Medlem
Hej,
Super tack för alla svar och shit va snabba ni är!
Jo precis som ni skriver så borde jag få in 3000 baspoäng till från MC Premium.
Då landar jag på 38 000.
Bokar jag Milano resan i plus så borde varje del ge mig 2250 poäng. Då hamnar jag på 42 500.
En kort tur i Europa borde täcka upp det sista.
Hade gärna skaffat Amex Elite och hoppat upp det sista men 4000 kr för ett kort bär emot även fast det är så många fördelar.
Tja, om du BARA vill ha poäng/status och inte gillar att göra en MR för sakens skull så är det svårslaget.
 

palmen

Moderator
Hej,
Super tack för alla svar och shit va snabba ni är!
Jo precis som ni skriver så borde jag få in 3000 baspoäng till från MC Premium.
Då landar jag på 38 000.
Bokar jag Milano resan i plus så borde varje del ge mig 2250 poäng. Då hamnar jag på 42 500.
En kort tur i Europa borde täcka upp det sista.
Hade gärna skaffat Amex Elite och hoppat upp det sista men 4000 kr för ett kort bär emot även fast det är så många fördelar.
Om du måste göra en MR som kostar 4000 så kan det ju vara bättre att ta Amex Elite alternativet då det blir samma kostnad och du kommer med största sannolikhet också få signup bonusen.
 

Tonton

Medlem
Åkte hem till mina föräldrar i helgen och möts nästan direkt av detta från min mor: "Tonton, jag måste behålla mitt EBG - hur fixar vi det?!"

Sagt och gjort - Några timmar senare så är mammas första milagerun inbokad!

Hennes period slutar 31 oktober medan min nya period börjar 1 oktober.
Blir en runda, lördag-måndag, till Washington i oktober. Hon behåller EBG och jag får en fin start på nya intjäningsåret.

Mamma betalade 4531 SEK
Jag betalade 2787 SEK (Tack ungdomsbiljetter ;))
 

FF#1

Medlem
Åkte hem till mina föräldrar i helgen och möts nästan direkt av detta från min mor: "Tonton, jag måste behålla mitt EBG - hur fixar vi det?!"

Sagt och gjort - Några timmar senare så är mammas första milagerun inbokad!

Hennes period slutar 31 oktober medan min nya period börjar 1 oktober.
Blir en runda, lördag-måndag, till Washington i oktober. Hon behåller EBG och jag får en fin start på nya intjäningsåret.

Mamma betalade 4531 SEK
Jag betalade 2787 SEK (Tack ungdomsbiljetter ;))
Vad trevligt. En weekend i Washington är ju sällan fel
 

Tonton

Medlem
Vad trevligt. En weekend i Washington är ju sällan fel

Verkligen inte! Har själv bara varit på en snabbvisit (24h) till Washington förra året, då det var dubblapoängkampanj.
Ska bli roligt att komma tillbaka, då jag verkligen gillade det jag såg av staden.

Har en till tvådagarsvistelse inplanerad i Januari - men då är all fokus på hockey!
 
Toppen