Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Dotse

Medlem
Om du kan resa på ungdomsbiljetter så är Hongkong oslagbart skulle jag säga. Bra poängintjäning och 2800kr är standard nu när flygskatten har kommit igång. Ta en natt i HK (hotellpriser 300kr-oändligt) så får du en go helg också.

Ett annat alternativ är LA. Har själv inte provat det ännu, men gör det på lördag nästa vecka. Blir 24h i LA innan det är dags för hemfärd igen. Kostade 2900kr.

Ja, business är skönare, men det finns ingen Businessdeal som slår ungdomsbiljetter i poäng/krona.

Tack för svar!
Eftersom det är 2h innan flyget går hem igen finns det stor chans att missa detta om planet är sent från stockholm. Hur funkar det om man missar detta, är det bara att köpa ny resa hem eller kan SAS kompensera detta?

Funderar start på denna resa och sen försöka göra ett bud för plus för 3k extra poäng :)
 

Berglund

Medlem
Tack för svar!
Eftersom det är 2h innan flyget går hem igen finns det stor chans att missa detta om planet är sent från stockholm. Hur funkar det om man missar detta, är det bara att köpa ny resa hem eller kan SAS kompensera detta?

Det är samma plan som vänder i Hongkong. Är planet sent från Stockholm blir det med allra största sannolikhet också sent ut från Hongkong. Det står inte en annan kärra på marken och väntar. Det skulle vara alldeles för dyrt att övernatta ett plan i Hongkong.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Nikje

Medlem
Tack för svar!
Eftersom det är 2h innan flyget går hem igen finns det stor chans att missa detta om planet är sent från stockholm. Hur funkar det om man missar detta, är det bara att köpa ny resa hem eller kan SAS kompensera detta?
Gissningsvis vanligaste MR med SAS, iaf med vändande plan.
http://www.businessclass.se/forum/t...-jag-reser-med-sas-går-det.92753/#post-693429

För mig funkade det dessutom att köpa taxfree på Arlanda, i förseglad genomskinlig påse såklart, men det finns också i en annan tråd.:)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Andreas.Net

Medlem
Jag kommer att behöva ta en milagerun i år då jag kommer behöva ca 7000 p, jag vill helst inte ta en longhaul utan hellre flera kortare resor som kan klaras av på en dag.

Mitt brytdatum är 31 juli.
 

pljung

Medlem
Jag kommer att behöva ta en milagerun i år då jag kommer behöva ca 7000 p, jag vill helst inte ta en longhaul utan hellre flera kortare resor som kan klaras av på en dag.

Mitt brytdatum är 31 juli.
Jag tog en dagstripp GOT-CPH-HAM-OSL-ARN-GOT (SAS Plus) tidigare denna månad, men vet att det fanns resor med 6 segment också vilket genererar 6000 baspoäng (eller 7498 poäng om du är EBG). Bl.a. finns det resa 22/5 med 6 segment för 3448 SEK (GOT-ARN-OSL-HAM-CPH-ARN-GOT), men blir inte långa layovers så kan ju bli strul ifall något flyg är försenat. Är du inte EBG så får du nog ställa in dig på 2 separata resor.
 

Andreas.Net

Medlem
Jag tog en dagstripp GOT-CPH-HAM-OSL-ARN-GOT (SAS Plus) tidigare denna månad, men vet att det fanns resor med 6 segment också vilket genererar 6000 baspoäng (eller 7498 poäng om du är EBG). Bl.a. finns det resa 22/5 med 6 segment för 3448 SEK (GOT-ARN-OSL-HAM-CPH-ARN-GOT), men blir inte långa layovers så kan ju bli strul ifall något flyg är försenat. Är du inte EBG så får du nog ställa in dig på 2 separata resor.
Jag är EBG
 

Dotse

Medlem
Kör en mileage run idag till HKG, var ganska snabb med att checka in på ditresan och fick BN5 på boardingpasset. Åker med vändande kärra, men kan dock inte checka in hemresan trotts att den är öppen för check in. Någon som har vart med om samma sak? Står ” check-in not possible for this flight” ringde SAS och de sa att det bör vara för att jag måst påbörja min resa till Hongkong först. Skulle vara skönt att få boardingkortet i mobilen innan avresan :)
 
Toppen