Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Ja, jag hittade till Hamburg via Oslo. Den blir en söndag i Hamburg den 28/1, tidig morgon och sen hem igen på kvällen. Jag ska kolla lite på hur enkelt det är att ta sig in till stan och se vad man kan hitta på en söndag. Annars så får jag hänga lite i loungen där, har för mig att de har en ganska ok med utsikt över airside.

Du har tunnelbana precis under flygplatsen som tar ca 20-25 min till centralstationen och sen därifrån kan du ta dig vart som i hamburg väldigt snabbt och enkelt.
Super härlig stad och trevligt att gå omkring nere vid hamnen och gamla magasinen samt sjön som ligger mitt i stan
 

AABack2ARN

Medlem
Du har tunnelbana precis under flygplatsen som tar ca 20-25 min till centralstationen och sen därifrån kan du ta dig vart som i hamburg väldigt snabbt och enkelt.
Super härlig stad och trevligt att gå omkring nere vid hamnen och gamla magasinen samt sjön som ligger mitt i stan

Jag håller med men dock förtas det härliga i staden något under vintermånaderna som kan vara ganska gråkalla och inte minst blåsiga. Men är vädret bra är det en riktigt trevlig stad.
 

Anfield

Medlem
Någon som gjort en Mileage Run med SAS till Hong Kong och vänt med samma plan ?
Funkade det ? Chekade ni in hemresan samtidigt som ut resan ?



Jag tänkte testa detta, då jag inte reser alls i närheten av tidigare i min nya tjänst.
Så känner jag att jag skulle vilja återkvala till EBD även nästa period.
Ha mycket fördel av att kunna ge bort ett EBG till Fru Anfield och / eller Junior Anfield då vi alltid är minst tre på resorna.
Så efter sista februari blir det att börja jaga poäng privat :)
 

Tony Ring

Medlem
Jag gjorde en MR med vändande plan till Hong Kong i september och det fungerar utmärkt. Kommer inte ihåg exakt när jag checkade in för hemresan men jag gjorde det i alla fall inte manuellt i Hong Kong utan använde transfer passagen och fortsatte direkt till loungen i väntan på hemresan.
 

Nikje

Medlem
Någon som gjort en Mileage Run med SAS till Hong Kong och vänt med samma plan ?
Funkade det ? Chekade ni in hemresan samtidigt som ut resan ?

Gjorde det i november (hittills enda MR), funkade utmärkt! Gick via transferdisken för utskrivet boardingpass. Gott om tid (hade iofs Plus via Plusgrade, satt 20A) och det funkade med taxfree i sedvanligt försluten påse...:cool:
 

Kandinsky

Medlem
Behöver få till en MR mellan perioden 28 Februari och 13 Mars och 5550p för att återkvala till guld. Tittar på ARN-HAM 28 februari i plus saver, kostar 3177kr. Någon som har ett bättre förslag? Jag är helt låst till datumen dessvärre, minsta tid möjligt på resande fot är av intresse.
 

jsn

Medlem
Är det via OSL/CPH åt båda hållen? Annars når du inte hela vägen.
Är det A klass rakt igenom? Tycker det låter som ett helt ok pris.
 

Kandinsky

Medlem
Är det via OSL/CPH åt båda hållen? Annars når du inte hela vägen.
Är det A klass rakt igenom? Tycker det låter som ett helt ok pris.

Det är via CPH bägge vägarna, bokningsklassen är P, visar 2812p/väg. Tänkte om det fanns någon roligare då den jag valt inte är allt för läskande.:D
 

squeezen

Medlem
Det är via CPH bägge vägarna, bokningsklassen är P, visar 2812p/väg. Tänkte om det fanns någon roligare då den jag valt inte är allt för läskande.:D
udda nummer på intjäning, tabellen säger:
upload_2018-1-18_13-24-18.png
 
Toppen