Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Agö

Medlem
Varför då??
Det köpes som en biljett då det är 1 tim mellan ankomnst och avgång.
Och SAS må han många fel och brister, men att boka om ngn som åker Plus har aldrig varit ett problem för mig.
Det går många sas plan hem till ARN via köpenhamn och oslo hela dagen.
Det är alltid bättre att boka med vändande plan om en MR ska göras. Så t ex boka ARN-CPH-BRU-CPH-ARN. Jag har gjort det du föreslog på annan flygplats och missat avgång hem pga försening vilket skapat massa strul med telefonsamtal till support etc. eftersom automatisk ombokning inte skedde för min del. SAS har inte direkt någon markservice att tala om på t ex BRU.
 

Rebel

Medlem
Det är alltid bättre att boka med vändande plan om en MR ska göras. Så t ex boka ARN-CPH-BRU-CPH-ARN. Jag har gjort det du föreslog på annan flygplats och missat avgång hem pga försening vilket skapat massa strul med telefonsamtal till support etc. eftersom automatisk ombokning inte skedde för min del. SAS har inte direkt någon markservice att tala om på t ex BRU.

Jag gör inga MR, jag tycker jag sitter på plan så det räcker. Jag behöver tiden på marken.
Men om det finns flera vägar hem samma dag så brukar det lösa sig.
Visst är sas konsekvent inkonsekvent, men hem brukar man ju komma.

En fråga @Agö om du boka med samma plan så kan du inte boka på samma biljett. Inte till BRU jag vet inte hur det är med andra flygplatser. Då blir du ju inte om bokad i alla. Kan inte det ställa till det om du inte har checkat in i förväg ??

Kanske inget man vill
Har haft irriterad diskussion med just SAS om detta.
Slutade med att jag fick köpa ny biljett. Men jag fick tillbaka allt när jag reklamerade efter hemkomst.

Men du kom hem och SAS kundtjänst är ju inte den bästa det vet vi sen tidigare.
 

Agö

Medlem
Jag gör inga MR, jag tycker jag sitter på plan så det räcker. Jag behöver tiden på marken.
OK, trodde att det var just en MR vi talade om i denna tråd.

Men om det finns flera vägar hem samma dag så brukar det lösa sig.
Det är korrekt, och det är SAS ansvar att boka om dig. Min poäng var att det bevisligen kan bli struligt och ta längre tid, jag har råkat ut för just detta och gör inte om det.
En fråga @Agö om du boka med samma plan så kan du inte boka på samma biljett. Inte till BRU jag vet inte hur det är med andra flygplatser. Då blir du ju inte om bokad i alla. Kan inte det ställa till det om du inte har checkat in i förväg ??
Det är korrekt och det varierar. Man lär sig. Å andra sidan är det på just Bryssel fullständigt idiotsäkert att boka två separata biljetter med vändande flyg eftersom du alltid kommer till gate, bara knalla upp genom bryggan och ställa dig för omedelbar boarding om det är försenat. Jag vågar säga alltid efter 150 besök på Bryssels flygplats. En enda gång har jag haft buss, det var på tiden SAS hade en nattad kärra till Stockholm på lördagar och den flögs med Dash. Stor skillnad mot t.ex. Stuttgart där jag aldrig fått gate.
 

Agö

Medlem

Rebel

Medlem
OK, trodde att det var just en MR vi talade om i denna tråd.

Det stämmer men jag bara ett förslag hur man kan få in poängen.
Vändande kärra arn bru arn ger mindre poäng
och att mellanlanda både ut och in tar nästan hela dagen.

På detta sett får du ganska bra med poäng och är hemma till lunchen är slut.

MCT gör att du inte kan boka vändande kärra i BRU numera på sas hemsida.
Det står 1 tim MCT på hemsidan
Om olika biljetter kan ju ge problem ev. Tex om sas skulle besluta att byta plan eller annat. Konstigare saker har hänt
 

Agö

Medlem
MCT gör att du inte kan boka vändande kärra i BRU numera på sas hemsida.
Det står 1 tim MCT på hemsidan
Om olika biljetter kan ju ge problem ev. Tex om sas skulle besluta att byta plan eller annat. Konstigare saker har hänt
Ser det som helt otänkbart att SAS skulle ha fler plan stående i Bryssel...
 
Toppen