Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

agehall

Medlem
@agehall - "det här" är ju ändå ganska avancerat i absoluta termer (dvs all underliggande bokning/ruttning/prissättning) men det är förstås bra att det går att få rätt priser på mycket enklare vis förstås. :)
Nej, det här är inte alls invecklat. Du har tittat på en rutt som är så direkt den kan bli och med ett enda flygbolag. Komplicerat blir det när du ska flyga med flera allianser i en rejäl circle trip med flera side trips och dessutom som open jaw.
 

Juancarlos

Medlem
Jag och min ”partner in crime” @max.timander funderar på att göra en "mileage run" för att säkerställa EBD status, nån helg i Januari 2018. Har hittat Business biljetter med Air India från Arlanda till Dehli som ger 200% poäng intjäning för 15000 SEK, vilket ger 14000 EB baspoäng. Men vill kolla här i forumet om Ni har några andra förslag hur vi kan maximera intjäning av baspoängen. Har redan Amex Elite samt SAS EB MC Premium.

  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Kom med förslag (gärna long haul)
  • När vill/behöver du resa ut? 11-12 Jan 2018
  • När vill/behöver du komma hem? 14-15 Jan 2018 (helst så lite vardagar/semesterdagar som möjligt)
  • Hur länge vill du vara borta? 1-2 Dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business, om inte bättre poäng intjäning i premium economy?
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) runt 16 000 SEK / person
  • Vad är det viktigaste för dig? Maximera Eurobonus intjäning
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kom med förslag
 

seat56f

Medlem
Jag och min ”partner in crime” @max.timander funderar på att göra en "mileage run" för att säkerställa EBD status, nån helg i Januari 2018. Har hittat Business biljetter med Air India från Arlanda till Dehli som ger 200% poäng intjäning för 15000 SEK, vilket ger 14000 EuroBonus baspoäng. Men vill kolla här i forumet om Ni har några andra förslag hur vi kan maximera intjäning av baspoängen. Har redan Amex Elite samt SAS EuroBonus MC Premium.

SAS Plus är ju rätt bra för poängintjäning men kanske inte lika bekvämt. ARN-OSL-MIA t/r ger hursomhelst nästan 17000 baspoäng (EBG-bonus inräknad) för under 10k. Exempel 13-16 jan (hemma 08:45 ons 17e så bör klara sig med två semesterdagar och en sen ankomst).

Vill du åka hem redan söndagen kostar det någon tusenlapp mer - och du kommer få flyga United Economy inrikes USA (med färre poäng som följd), men du slipper offra semesterdagar.

upload_2017-8-30_18-55-56.png
 

Tony Ring

Medlem
Den här helgens mileage run blev ett riktigt magplask eftersom SAS ställde in SK963 till Hong Kong idag. Noterbart var att jag fick besked om att SK964 var inställd imorgon bitti en bra stund innan SAS på ARN meddelade passagerarna att det inte skull bli någon tur... (Och yes jag hade fått en Courtesy Upgrade på vägen dit :) )
 
Den här helgens mileage run blev ett riktigt magplask eftersom SAS ställde in SK963 till Hong Kong idag. Noterbart var att jag fick besked om att SK964 var inställd imorgon bitti en bra stund innan SAS på ARN meddelade passagerarna att det inte skull bli någon tur... (Och yes jag hade fått en Courtesy Upgrade på vägen dit :) )
Hmm, kan du då få både poäng för ursprunglig bokning och pengarna tillbaka för inställda flyg?
 

Tony Ring

Medlem
Min förhoppning var att få poängen utan att behöva resa eftersom jag har ont om tid under september men det blev nobben... (Resan hade jag ju ändå betalt och hade inga krav på återbetalning) Nu lyckades jag i alla fall boka om till de två absolut sista dagarna i september och hoppas att vi kom
mer iväg då o_O
 

Tony Ring

Medlem
Har flugit mycket i mina dagar men har aldrig sökt någon ersättning. Med tanke på att jag bokade om den inställda resan till Hong Kong, finns det ändå något att söka med tanke på att det ställde till en del problem?
 

simulacra

Medlem
Jag har säkert missat ngt väldigt grundläggande, men hur hittar man sträckorna man ska flyga överhuvudtaget? Jag ser många förslag med olika ben för en viss summa, hur kommer ni fram till det?
 
Toppen