Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

trekker

Medlem
Som lite novis inom SAS mileageruns behöver jag lite hjälp. Finns det några sweetspots för maxad intjäning och vad kan räknas som bra? Vad jag sett kan man från Manchester där jag bor ta en t/r till Hong Kong via Stockholm och tjäna 10000 i economy för runt 5000 kronor. Detta ser ju bra ut på pappret, men till Hong Kong i economy utan status känns sådär. Förslag?
 
Som lite novis inom SAS mileageruns behöver jag lite hjälp. Finns det några sweetspots för maxad intjäning och vad kan räknas som bra? Vad jag sett kan man från Manchester där jag bor ta en t/r till Hong Kong via Stockholm och tjäna 10000 i economy för runt 5000 kronor. Detta ser ju bra ut på pappret, men till Hong Kong i economy utan status känns sådär. Förslag?

Åker man för att få baspoäng bör man maximera antalet baspoäng per betald krona. Kanske borde man också ta med tidsåtgång i ekvationen också? Och kanske vikta in något om stället man besöker (om man nu stannar tillräckligt länge för att se något).

Hur som helst så är mitt "rekord" 11250 poäng för 3288 kronor (vilket var en t-o-r Arlanda - Los Angeles med 22 timmars paus och 25% guldstatusbonus). Det ger 3,42 baspoäng per betald krona.
 

Senator

Moderator
Som lite novis inom SAS mileageruns behöver jag lite hjälp. Finns det några sweetspots för maxad intjäning och vad kan räknas som bra? Vad jag sett kan man från Manchester där jag bor ta en t/r till Hong Kong via Stockholm och tjäna 10000 i economy för runt 5000 kronor. Detta ser ju bra ut på pappret, men till Hong Kong i economy utan status känns sådär. Förslag?

Lufthansa First till Boston kostar ca £2000 + skatter från MAN som borde ge riktigt mycket poäng. Ganska restriktiva regler, men long-haul ger 300% till EuroBonus.
 

palmen

Moderator
Hur som helst så är mitt "rekord" 11250 poäng för 3288 kronor (vilket var en t-o-r Arlanda - Los Angeles med 22 timmars paus och 25% guldstatusbonus). Det ger 3,42 baspoäng per betald krona.
Bästa som SAS haft som varit en deal är 2300 kronor till Miami där man drog in 11875 poäng från Stockholm.
Förra året fanns det flera tillfällen då de hade Hong Kong för 2500 kronor vilket också ger 11250 poäng från Stockholm.
Tyvärr har dessa kampanjer itne varit lika frekventa längre och det bästa som brukar dyka upp är ca 3000 kronor.
 

Canadien

Medlem
En annan sweet spot är Lufthansa premium E-klass som ger 150% och ofta går att hitta för under 10k t o r USA. Går dessutom att resa mitt i veckan eftersom den inte har krav på lördagsnatt, vilket alla SAS billiga Plusbiljetter har, förutom möjligen Friends&family
 

trekker

Medlem
Lufthansa First till Boston kostar ca £2000 + skatter från MAN som borde ge riktigt mycket poäng. Ganska restriktiva regler, men long-haul ger 300% till EuroBonus.
Detta verkar ge 25960 poäng, dock hittar jag inga resor till detta pris. Men för denna kostnad borde man ju kunna hitta resor som ger bra mycket mer poäng per krona.
 

Senator

Moderator
Detta verkar ge 25960 poäng, dock hittar jag inga resor till detta pris. Men för denna kostnad borde man ju kunna hitta resor som ger bra mycket mer poäng per krona.

Jag var på mobilen igår så nu kan jag lägga till en del information:

NÄR KAN DU ÅKA
PERMITTED 01APR THROUGH 17APR OR 01JUL THROUGH 31AUG
OR 21NOV THROUGH 28NOV OR 18DEC THROUGH 02JAN FOR EACH
TRANSATLANTIC SECTOR. SEASON IS BASED ON TRIP DATE.

NÄR MÅSTE DU BOKA

CONFIRMED RESERVATIONS FOR ALL SECTORS ARE REQUIRED AT
LEAST 42 DAYS BEFORE DEPARTURE.

Jag tror en bra rutt som ger bra "bang for the buck" är:
MAN-FRA-MUC-ORD-BOS

MAN-FRA 2000
FRA-MUC 1000
MUC-ORD 4530 x 300% = 13590 (avrundas till 13 600 gissar jag)
ORD-BOS med UA i A klass ger bara 100% tyvärr 867 eller 900 med avrundning

Totalt 35000 t/r. Finns det billigare 35' status poäng? Ja, roligare? Hum.. :p
 
Toppen