Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

palmen

Moderator
Att flyga Business är inte det optimala imo om du vill ha så många poäng per krona som möjligt. För 33kkr får du 10st T/R till Hong Kong i Go under kampanj. Det är 112 500 poäng med guldbonus. Du kan självklart omfördela pengarna och buda på Business/Plus och tjäna mer poäng.

För 33kkr vågar jag säga att du kan få in två st resor i Business Saver till Hong Kong, vilket ger med guldbonus 45 000 poäng.
Priserna under sommaren är ca 16000 tur och retur till Hong Kong.

För 33k får man generellt väldigt mycket flyg om man kan resa och stanna borta lördag natt och bokar 1 månad innan. Lufthansa First har funnits för strax under 30k på kampanj till Västra USA.
Jag skulle personligen inte lägga de pengarna på att okynnesåka en helg bara för att komma närmre Diamond.
Du kan åka till Tokyo, Miami, San Francisco och Los Angeles för att få in lika mycket poäng. Jag skulle nog tittat på vad som erbjuds inom Star alliance inom business. Borde gå att kunna åka för ca 20k och få 200% intjäning. Kan eventuellt finnas kampanjer över påskveckorna.
 

J-Dog

Medlem
@palmen , självklart har du rätt. Grejen är den att min kvalificeringsperiod är fram tom 31 mars. Om jag passerar den har jag ingen brådska i huvudtaget utan kan lugnt invänta kampanjer under året. Sedan är det så att jag precis "trillar över kanten" när det gäller Diamond om jag får in 30.000 poäng men jag kan själv tycka att kostnaden är i saftigaste laget. Lite därför jag frågade - för att få bekräftat att jag inte är riktigt frisk :)
 

jsn

Medlem
Om kostnaden inte är det primära, utan att få så mycket poäng som möjligt under en långhelg är det som gäller så är väl Lufthansa F antingen till Amerikanska västkusten eller Sydamerika det som ger mest bang.
 
Du har redan Amex Elite och saknar 30.000 EB-poäng?
Isf så har flygit in ca 40.000 EB-poäng ditt kvalificeringsår och är villig att betala närmare 30tkr för att bli Diamond.

Det förstår inte jag
 
Last edited:

palmen

Moderator
@J-Dog om du inte har amex Elite skulle jag nog gå på det och en resa i go/plus till Hong Kong. Troligtvis det billigaste sättet.
Frågan är väl om Diamond är värt 30k kronor, jag tycker inte det. Men du får ju en upplevelse med resan också.
 

J-Dog

Medlem
Du har redan Amex Elite och saknar 30.000 EB-poäng?
Isf så har flygit in ca 40.000 EB-poäng ditt kvalificeringsår och är villig att betala närmare 30tkr för at ät bli Diamond.

Det förstår inte jag

Nä, om man bara ser det så är det kanske inte lätt att förstå. Om man lägger dit några parametrar till så:

- 30.000p + 30.000 extra poäng med kampanjen = 60.000p
- Betalning med AMEX = 10.000p till
- 33.000 kr till på AMEX spend vilket kan vara skillnaden mellan 1 eller 2 vouchers på detta kalenderår.

Om man sedan lägger till det faktum att jag har 4 inplanerade long-haul, två i plus och två i GO under resten av året och som Diamond är det förstås ett mervärde om en eller annan CU trillar in.

Så på det hela är det inte "bara" drygt 30.000 kr för att bli Diamond som ligger i potten.
 

J-Dog

Medlem
@J-Dog om du inte har amex Elite skulle jag nog gå på det och en resa i go/plus till Hong Kong. Troligtvis det billigaste sättet.
Frågan är väl om Diamond är värt 30k kronor, jag tycker inte det. Men du får ju en upplevelse med resan också.

@palmen är böjd att hålla med dig. Som du ser ovan så skrev jag lite om mina planerade resor och hade man vetat utfallet på CU så skulle det bara betydligt lättare :) Med noll CU på dessa 4 resor så blir det onekligen kostsamt. Om alla fyra skulle falla en = riktigt prisvärt :)

Hur som helst lutar jag nog åt att ta det lugnt och komplettera mina redan planerade resor med en och annan kampanjresa...
 

palmen

Moderator
@palmen är böjd att hålla med dig. Som du ser ovan så skrev jag lite om mina planerade resor och hade man vetat utfallet på CU så skulle det bara betydligt lättare :) Med noll CU på dessa 4 resor så blir det onekligen kostsamt. Om alla fyra skulle falla en = riktigt prisvärt :)

Hur som helst lutar jag nog åt att ta det lugnt och komplettera mina redan planerade resor med en och annan kampanjresa...
Courtesy lär du inte få på mer än max 2 flighter av de 4 planerade resorna. Jag har haft tur och fått på 3 av 8 flighter en gång men det hör till ovanligheterna då det enligt info bara ska vara varannan resa som man kan få CU.
 
Toppen