Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

palmen

Moderator
Hej!
Är ny medlem här, även om jag läst lite då och då..

Bakgrund:
- Har idag Eurobonus Silver
- Har ett Amex Premium
- Har (snart) ca 35K baspoäng den här intjäningsperioden, om allt går som det ska
- Min intjäningsperiod pågår till augusti

Jag funderar på att uppgradera mitt Amex till ett Elite, vilket ger 20 000 baspoäng. Räknas de 20 000 poängen från Elite med i baspoängen för att kvalificera för EBG den här perioden? Av vad jag läst här har jag förstått det så, men vill vara på den säkra sidan.:)
Amex elite är ett trevligt kort helt klart, men du kanske kommer upp o guld i alla fall nu när du har ett halvår kvar. Skaffar du Amex elite kommer du bli EBG så fort poängen kommer in.

Hoppas du har mycket nytta av forumet, ställ gärna mer frågor om det är något du undrar över så hjälper vi gärna till.
 

Dbodenfo

Medlem
Hej!

Har någon erfarenhet av att köpa baspoäng av SAS? Är det värt det eller ska man bara köra milage run?

Jag har tyvärr 26000k kvar till EBG och kommer inte hinna plocka dessa.

Valde att gå med ett Amex platinum och amexeb premium istället för elite.
 

palmen

Moderator
Hej!

Har någon erfarenhet av att köpa baspoäng av SAS? Är det värt det eller ska man bara köra milage run?

Jag har tyvärr 26000k kvar till EBG och kommer inte hinna plocka dessa.

Valde att gå med ett Amex platinum och amexeb premium istället för elite.
Du kan fortfarande skaffa elite om du vill för att få 20k baspoäng. Tror du måste vara inom 15k baspoäng från guld för att kunna köpa men de kostar väl 1 krona styck, bättre att flyga in dom i så fall säger jag.
 

palmen

Moderator
Är inte det en kostnad? Jag får mitt Amex Eurobonus 4 free nu. Men ska kolla vore ju smutt!
Jo det kostar 4000 kronor, men det är det billigaste sättet att skaffa 20k baspoäng, går inte få det billigare om man inte hittar någon total felprissättning på en flygbiljett i Business eller First.
 

rosenstam

Medlem
Ponera att på en resa t/r kunna flyga ihop poäng till EBG/EBD från scratch... Räcker det med business eller bli det F för att få ihop max poäng? Och hur långt bort måste du flyga? Vilka bolag är bäst på detta?
 
Ponera att på en resa t/r kunna flyga ihop poäng till EBG/EBD från scratch... Räcker det med business eller bli det F för att få ihop max poäng? Och hur långt bort måste du flyga? Vilka bolag är bäst på detta?


@dr.miles hade en bra uträkning på det här såg jag förut. Har för mig att det är med Lufthansa F Frankfurt-Buenos Aires och att det skulle ge ca 50.000 Poäng.
 

Canadien

Medlem
Ponera att på en resa t/r kunna flyga ihop poäng till EBG/EBD från scratch... Räcker det med business eller bli det F för att få ihop max poäng? Och hur långt bort måste du flyga? Vilka bolag är bäst på detta?
Det går med Business.
ARN-CPH-SFO-CPH-ARN i högsta business ger 26,000 poäng. Krydda med ett Amex Elite för 4,000SEK för 20,000 baspoäng till så är du i mål.
 

palmen

Moderator
Ponera att på en resa t/r kunna flyga ihop poäng till EBG/EBD från scratch... Räcker det med business eller bli det F för att få ihop max poäng? Och hur långt bort måste du flyga? Vilka bolag är bäst på detta?
Singapore D-klass (Business) till Auckland som fanns på kampanj nyligen skulle ge ca 44k poäng tror jag och kostade 20k eller något liknande.
 
Toppen