Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

johisco

Medlem
Men tjena... Jag visste inte att man kunde köpa baspoäng för extrapoäng. Då gör jag det istället om det visar sig att jag inte kommer iväg något mer, kostade 12 000 extrapoäng såg jag.

Men.... Är det någon som vet om det påverkar för "livstids guld" eller vad det heter? Vad jag förstår om man får ett guldkort av en Diamond så gäller inte det för att räknas upp mot de 10 år man behöver för livstids guld. Eller något sånt...
 

palmen

Moderator
Men tjena... Jag visste inte att man kunde köpa baspoäng för extrapoäng. Då gör jag det istället om det visar sig att jag inte kommer iväg något mer, kostade 12 000 extrapoäng såg jag.

Men.... Är det någon som vet om det påverkar för "livstids guld" eller vad det heter? Vad jag förstår om man får ett guldkort av en Diamond så gäller inte det för att räknas upp mot de 10 år man behöver för livstids guld. Eller något sånt...
Ingen som vet i och med att de inte släppt regler för detta ännu. Det har dock sagts tidigare att ett gold man får av en diamond inte skulle räknas. Jag skulle dock tro att köpa gold för baspoäng räknas in men man kan aldrig vara säker.
 

Viking75

Medlem
Har någon provat att köra Arlanda - Hong Kong med vändande flyg? Hur funkar det i så fall i praktiken på flygplatsen är det något särskilt att tänka på?
 

Dr. Miles

Expert
Har någon provat att köra Arlanda - Hong Kong med vändande flyg? Hur funkar det i så fall i praktiken på flygplatsen är det något särskilt att tänka på?
Förutsatt att det inte finns något minimum stay krav, kan du göra det.
MCT (Minimum Connecting Time) är en timme i Hong Kong så det bör vara OK med dagens tidtabell.

Du kommer till ankomst så man måste gå till transferdisken ifall du inte har fått boardingkortet för hemresan.
Sedan gå genom säkerhetskontrollen och gå upp för trappan. Då kommer du till avgångshallens airside.
 

JKS

Medlem
Hej!

Planerar resa ARN-PVG under våren. Någon som har tips på färdväg för att maxa poäng? Räknar med att boka Plus och ev försöka med uppgradering med poäng.
 

palmen

Moderator
Hej!

Planerar resa ARN-PVG under våren. Någon som har tips på färdväg för att maxa poäng? Räknar med att boka Plus och ev försöka med uppgradering med poäng.
ARN-LAX-SFO-CPH-NRT-PVG ger bra med poäng :).
Vilken klass ska du åka i? Max poäng får du nog med Lufthansas First. Tror inte du kan göra så mycket routings om du vill tjäna till eurobonus billigt
 

kexxcream

Medlem
Förvisso, men jag kan tänka mig att immigrationen blir misstänksam när de frågor. "Hur länge tänker du stanna?" ..Åh bara 4 timmar.

Gjorde MR i helgen till Chicago och fick testa den digitala vägen där man får ge fingeravtryck och svara på frågor på datorskärm innan man träffar en ur personalen. Kommer fram och visar kvittot som man får från maskinen man precis checkat in på och mitt pass. Han sa bara "ok have a good evening", inte en enda fråga om vad jag ska göra i USA, vem jag ska träffa, hur länge jag ska vara där etc.
 
Toppen