Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hej,

Är i jakten på EBG (har EBS nu) efter att ha legat i famnen hos British Airways.
Har 20k just nu och har fram till 30 nov på mig.

Har åtminstone dessa rutter innan tiden är över. Allt i Economy.
IAD-CPH-GBG
GBG-ARN-VBY-ARN-GBG
GBG-ARN-EWR-CLE-EWR-ARN-GBG
GBG-CPH-NRT-CPH-GBG

Troligtvis lär inte detta räcka. Men om någon har ett hum skulle detta uppskattas.

/V

Hej!

Jag har antagit att alla dessa flighter (förutom EWR-CLE-EWR) är med SAS i lägsta GO.

Isf skulle det betyda att du för närvarande kommer samla ihop 20 000 poäng (nuvarande) + 21 000 poäng (dessa flighter) = 41000.

Du saknar alltså 4000 poäng till EBG. Det ska nog inte vara en omöjlighet att dra ihop. Personligen så skulle jag försöka lägga in Plusgrade på några sträckor av dina bokningar för att på så sätt boosta intjäningen. På så sätt så slipper du också flyga mer än detta för att nå EBG.

Håller med dig @Tonton. Plusgrade är det lättaste och billigaste sättet eftersom @Victor Theorin då inte behöver ut och flyga mer än nödvändigt
 

palmen

Moderator
Hej!

Jag har antagit att alla dessa flighter (förutom EWR-CLE-EWR) är med SAS i lägsta GO.

Isf skulle det betyda att du för närvarande kommer samla ihop 20 000 poäng (nuvarande) + 21 000 poäng (dessa flighter) = 41000.

Du saknar alltså 4000 poäng till EBG. Det ska nog inte vara en omöjlighet att dra ihop. Personligen så skulle jag försöka lägga in Plusgrade på några sträckor av dina bokningar för att på så sätt boosta intjäningen. På så sätt så slipper du också flyga mer än detta för att nå EBG.
Detta resonemang förutsätter att bokningarna är i low economy.
Det skulle dock krävas att uppgraderingen går igenom till Business på en av sträckorna CPH-NRT eller NRT-CPH. Annars måste det ske minst 2 uppgraderingar till Business eller 4 uppgraderingar till plus (uppgradera ARN-EWR-ARN och IAD-CPH till plus ger bara 3750 poäng extra).

Uppgradering med plusgrade till/från Tokyo lär ligga på minimum 4000 kronor skulle jag gissa på. Det är samma summa som Amex Elite kortet kostar som ger 20k baspoäng direkt. Om Tokyo-resan är nära i tiden skulle jag nog försöka på med upgrade där, om det inte går igenom ta ett amex elite. Om Tokyo resan är sent i höst skulle jag nog ta Amex Elite direkt nu och vara EBG efter Visby-resan (om resorna står i kronologisk ordning).
 

palmen

Moderator
Vill man ut och resa för att få dessa poäng kan man göra följande en lördag (blir dock dyrare än amex elite)
upload_2016-8-11_10-31-49.png


Man kan även följa med på lounge resan till London den 20e november om man vill för 3445 kronor i SAS Plus och få 5h i Londons lounger på köpet. Denna resa bör ge 4500 poäng i SAS Plus. Mer om denna lounge-resa kan man läsa här
Inofficiell BC:se loungeturné - Star Alliance, Heathrow T2 - söndagen den 20 november 2016 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
upload_2016-8-11_10-34-9.png
 

Timmy

Medlem
Hej! Tänkte fråga här vad ni hade rekomenderat.
Jag har på mig till 30 April 2017 att kvala in för ett eurobonus
01-09-2016 Kommer jag ha 8 kvalificerade flygningar och 9000 poäng.

Jag funderar om det är bäst att göra mileage runs eller segment runs?

Jag kommer ha ARN som bas, att göra en mileage run hade varit enklast med Amex platina men eftersom jag nyligen har börjat arbeta efter studier kommer jag nog inte kunna få igenom min ansökan innan kvalificeringsperiodens slut.

Jag planerar dock att göra följande om jag kör med mileage runs
ARN-HKG över en helg med ungdomsbiljetter.
ARN-EWR över en långhelg med ungdomsbiljetter.
Sedan flyga till min hemort över vissa helger, då kan jag få 1000 genom att åka i SAS+
Sen blir det förmodligen även helgresor till övriga europa.

Blir det svårt att nå EBG med dessa resor? Eller har ni andra förslag som kan vara lämliga? Har läst ARN-BRG och ARN-TXL kan vara vettiga alternativ men jag tror att om jag tar en resa till New York eller Hong Kong kan detta vara fullt möjligt.
 

palmen

Moderator
Hej! Tänkte fråga här vad ni hade rekomenderat.
Jag har på mig till 30 April 2017 att kvala in för ett eurobonus
01-09-2016 Kommer jag ha 8 kvalificerade flygningar och 9000 poäng.

Jag funderar om det är bäst att göra mileage runs eller segment runs?

Jag kommer ha ARN som bas, att göra en mileage run hade varit enklast med Amex platina men eftersom jag nyligen har börjat arbeta efter studier kommer jag nog inte kunna få igenom min ansökan innan kvalificeringsperiodens slut.

Jag planerar dock att göra följande om jag kör med mileage runs
ARN-HKG över en helg med ungdomsbiljetter.
ARN-EWR över en långhelg med ungdomsbiljetter.
Sedan flyga till min hemort över vissa helger, då kan jag få 1000 genom att åka i SAS+
Sen blir det förmodligen även helgresor till övriga europa.

Blir det svårt att nå EBG med dessa resor? Eller har ni andra förslag som kan vara lämliga? Har läst ARN-BRG och ARN-TXL kan vara vettiga alternativ men jag tror att om jag tar en resa till New York eller Hong Kong kan detta vara fullt möjligt.
Om jag var du hade jag bokat 4 resor till Hong Kong, Miami, San Francisco eller Los Angeles. Det ger dig de 36k poäng du saknar för ca 10k kronor. Det är det billigaste sättet. Att ta det på segment är sällan bra om man inte pendlar inom norden.
 

Abbs

Medlem
Hej! Tänkte fråga här vad ni hade rekomenderat.
Jag har på mig till 30 April 2017 att kvala in för ett eurobonus
01-09-2016 Kommer jag ha 8 kvalificerade flygningar och 9000 poäng.

Jag funderar om det är bäst att göra mileage runs eller segment runs?

Jag kommer ha ARN som bas, att göra en mileage run hade varit enklast med Amex platina men eftersom jag nyligen har börjat arbeta efter studier kommer jag nog inte kunna få igenom min ansökan innan kvalificeringsperiodens slut.

Jag planerar dock att göra följande om jag kör med mileage runs
ARN-HKG över en helg med ungdomsbiljetter.
ARN-EWR över en långhelg med ungdomsbiljetter.
Sedan flyga till min hemort över vissa helger, då kan jag få 1000 genom att åka i SAS+
Sen blir det förmodligen även helgresor till övriga europa.

Blir det svårt att nå EBG med dessa resor? Eller har ni andra förslag som kan vara lämliga? Har läst ARN-BRG och ARN-TXL kan vara vettiga alternativ men jag tror att om jag tar en resa till New York eller Hong Kong kan detta vara fullt möjligt.
Gör 3st resor till HKG istället för 1 :)
 
Toppen