Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Tonton

Medlem
Är det någon här som har gjort en MR med vändande flyg ARN-HKG? Hur fungerade det?

Vet ju att @palmen flög sträckan tidigare, men som jag förstod det så tog han alltid en hotellnatt?
 

Fredrik

Medlem
Är det någon här som har gjort en MR med vändande flyg ARN-HKG? Hur fungerade det?

Vet ju att @palmen flög sträckan tidigare, men som jag förstod det så tog han alltid en hotellnatt?

Teoretiskt är det inga problem då man kan välja mellan passkontroll och säkerhetskontroll för att komma in i avgångshallen efter att ha gått av planet. Jag har dock inte testat själv men jag har svårt att se att det inte skulle fungera så länge du kan få boardingkort med dig från Stockholm.
 
Hej,

Är i jakten på EBG (har EBS nu) efter att ha legat i famnen hos British Airways.
Har 20k just nu och har fram till 30 nov på mig.

Har åtminstone dessa rutter innan tiden är över. Allt i Economy.
IAD-CPH-GBG
GBG-ARN-VBY-ARN-GBG
GBG-ARN-EWR-CLE-EWR-ARN-GBG
GBG-CPH-NRT-CPH-GBG

Troligtvis lär inte detta räcka. Men om någon har ett hum skulle detta uppskattas.

/V
 

Tonton

Medlem
Hej,

Är i jakten på EBG (har EBS nu) efter att ha legat i famnen hos British Airways.
Har 20k just nu och har fram till 30 nov på mig.

Har åtminstone dessa rutter innan tiden är över. Allt i Economy.
IAD-CPH-GBG
GBG-ARN-VBY-ARN-GBG
GBG-ARN-EWR-CLE-EWR-ARN-GBG
GBG-CPH-NRT-CPH-GBG

Troligtvis lär inte detta räcka. Men om någon har ett hum skulle detta uppskattas.

/V

Hej!

Jag har antagit att alla dessa flighter (förutom EWR-CLE-EWR) är med SAS i lägsta GO.

Isf skulle det betyda att du för närvarande kommer samla ihop 20 000 poäng (nuvarande) + 21 000 poäng (dessa flighter) = 41000.

Du saknar alltså 4000 poäng till EBG. Det ska nog inte vara en omöjlighet att dra ihop. Personligen så skulle jag försöka lägga in Plusgrade på några sträckor av dina bokningar för att på så sätt boosta intjäningen. På så sätt så slipper du också flyga mer än detta för att nå EBG.
 
Last edited:
Toppen