Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

BCSkier

Medlem
Tror att du behöver flyga Plus för att få till det. Go via CPH eller OSL ger 500 + 1000 = 1500x2 plus guldbonus = 3750. Så då drar priset iväg, vad har du för budget?
 

MPI

Ny medlem
Jag är beredd att betala en del för det... 10k isch som tak? Men visst, kommer man undan med något billigare tar jag hellre det. Boende i Malmö så CPH är smidigast för mig.
 

obs

Medlem
Paniken börjar infinna sig lite lätt...

Har EBD men suttit och sovit i vår, flugit mest egna kärror och upptäcker nu att jag inte skrapat ihop till guld... Brytpunkt 1 augusti... På måndag alltså :) saknar 3930 poäng.

Finns det ngn med erfarenhet som vet var jag kan flyga på söndag T/R för att dra ihop dessa poäng?

Skulle kunna köpa baspoäng för extrapoäng / Amex ELITE så guldkorten kan jag rädda men då räknas inte det året som guldmedlem för att efter 10år få sitt livslånga och har 5-obrutna år redan och vill inte börja om.

Tacksam för all hjälp! Avser skaffa mig amex elite nästa period så det finns säkert ngn som vill bjuda in mig till det.

Denne her måske. Det bliver ikke billigt, men det er en mulighed.

upload_2016-7-29_11-28-21.png


upload_2016-7-29_11-28-43.png


Skulle give 4380 point i alt. Pris 5094 DKK
 

MPI

Ny medlem
Nya bud... Bokade DUB flighten men ringde ändå SAS igen för att dubbelkolla. Det är ok att köpa baspoäng för extrapoäng. (1000bas kostar 10000 extra). Beskedet jag fick igår var att det guldkortsåret då inte skulle räknas i lifetime beräkningen men det gör det.

DUB flighten avbokad... Tack även till "obs" för dina förslag!
 
  • Gilla
Reactions: obs

MPI

Ny medlem
Jag visste inte att man bara tappar till guld efter Diamond även om man bara rest ihop ett silver. Då hade jag inte behövt vara så stressad :)

Men, i vilket fall tror jag INTE det året räknas som ett guldår eftersom kundtjänst sa till mig att de räknar bara baspoäng per sitt intjäningsår. 45k för guld, oavsett hur man fått baspoängen, rest, köpt sista tusen, fått 20k via Amex elite etc. Men har man då bara "fått" guld genom soft landing räknas nog inte det, precis på samma sätt som att om du får ett guldkort av en EBD-member räknas inte det heller
 

Kevinator

Medlem
Men, i vilket fall tror jag INTE det året räknas som ett guldår eftersom kundtjänst sa till mig att de räknar bara baspoäng per sitt intjäningsår. 45k för guld, oavsett hur man fått baspoängen, rest, köpt sista tusen, fått 20k via Amex elite etc. Men har man då bara "fått" guld genom soft landing räknas nog inte det, precis på samma sätt som att om du får ett guldkort av en EBD-member räknas inte det heller

Härligt med äntligen lite tydligt besked. 45k baspoäng i 10 sammanhängande år är det som krävs alltås för att få lifetime gold.
 
Toppen