Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

jsn

Medlem
Grundtipsen är HAM, BER, BRU eller liknande, via CPH eller OSL. Vet inte hur prisbilden ser ut just nu men brukar vara hyggliga priser.
 

Dr. Miles

Expert
Grundtipsen är HAM, BER, BRU eller liknande, via CPH eller OSL. Vet inte hur prisbilden ser ut just nu men brukar vara hyggliga priser.
Ja, Stockholm-Köpenhamn-Hamburg T/R i A klass kostar ca 2.130 SEK inkl. skatter.

Screenshot20160622 01 SK.png


OBS: Det är nya SAS Plus Saver så det är inte helt flexibelt som tidigare SAS Plus.


Hej! Fantastiskt imponerad över allas kunskaper här på forumet. Kanske kan någon hjälpa mig att lösa en utmaning. Ska hinna 7 resor innan sista juni och vill helst försöka få ihop det på så få dagar som möjligt. Igår körde jag ARN-GOT, GOT-ARN, ARN-CPH, CPH-ARN, ARN-OSL, OSL-ARN, ARN-OSL så det går ju, men nu verkar ju priserna skjutit i höjden med tanke på alla semestrar antar jag. Har ni nån bra idé hur jag löser 7 resor till så lågt pris som möjligt? Har suttit i timmar utan att hitta en bra lösning.
Är det Segment run som du är ute efter? I så fall den här tråden fel tråd.

Tråden om SAS Segment run är här:
SAS Eurobonus Segment Run tråd | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Friskytten

Medlem
Hej! Fantastiskt imponerad över allas kunskaper här på forumet. Kanske kan någon hjälpa mig att lösa en utmaning. Ska hinna 7 resor innan sista juni och vill helst försöka få ihop det på så få dagar som möjligt. Igår körde jag ARN-GOT, GOT-ARN, ARN-CPH, CPH-ARN, ARN-OSL, OSL-ARN, ARN-OSL så det går ju, men nu verkar ju priserna skjutit i höjden med tanke på alla semestrar antar jag. Har ni nån bra idé hur jag löser 7 resor till så lågt pris som möjligt? Har suttit i timmar utan att hitta en bra lösning.
Svårt att komma billigt undan om du måste flyga senast 30/6! Om du tycker att det är värt det finns hyfsade priser i PLUS till norska flygplatser, faktiskt billigare än GO i nuläget.
trd1.png
trd2.png


På t ex flygresor.se kan du kapa några hundralappar och flyga i GO:
ARN-OSL tis 28/6: ARN-OSL-BGO-ARN för ca 1950 kr.
ARD-TRD ons 29/6:ARN-OSL-TRD-BGO-ARN för ca 2600 kr.
 

KiMeister

Medlem
Står lite i valet och kvalet hur jag ska göra. Har flugit lite mindre än beräknat under fjolåret och nuvarande år. Nu vet jag dock att det kommer att bli betydligt mer under december och hela 2017 med bland annat en långresa till den Colombianska regnskogen (ARN-FRA-BOG-SMR-BOG-FRA-ARN) och en i december med slutdestination KLO (ARN-HKG-SIN-KLO-HKG-ARN). Båda resorna sker med Star Alliance.

Därutöver tillkommer det ordinarie resandet inom europa under året. Skulle kunna göra två MR till antingen HKG eller PVG på ungdomsbiljett (vändande kärra) för under 2500:-/st innan sista november.

Frågan blir då, kan ni lindra mitt oroliga sinne och meddela huruvida ni tycker att det är värt mödan för guldförmånerna eller ej...

Edit: Rättade förkortningar, för att undvika missförstånd.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Står lite i valet och kvalet hur jag ska göra. Har flugit lite mindre än beräknat under fjolåret och nuvarande år. Nu vet jag dock att det kommer att bli betydligt mer under december och hela 2017 med bland annat en långresa till den Colombianska regnskogen (ARN-FRA-BOG-SMR-BOG-FRA-ARN) och en i december med slutdestination KLO (ARN-HNK-SIN-KLO-HNK-ARN). Båda resorna sker med Star Alliance.

Därutöver tillkommer det ordinarie resandet inom europa under året. Skulle kunna göra två MR till antingen HNK eller SHA på ungdomsbiljett (vändande kärra) för under 2500:-/st innan sista november.

Frågan blir då, kan ni lindra mitt oroliga sinne och meddela huruvida ni tycker att det är värt mödan för guldförmånerna eller ej...

Vill inte vara petig, men om du ska använda förkortningar, se till att de blir rätt!

HNK = Hinchinbrooke Island Airport som ligger i Nordöstra Australien. Antar att du menar HKG (= Hong Kong). Utöver det så flyger inte SAS till SHA (= Shanghai Hongqiao International Airport), vilket är den flygplats i Shanghai där majoriteten av all inrikestrafik flygs (Dr Miles får rätta mig om jag har fel :) ). SAS flyger nämligen till PVG.

Med det avklarat så går det väl inte att göra en MR till Shanghai? Det krävs nämligen visum även vid en MR. Eller det går ju, men blir inte så ekonomiskt. Bättre att flyga till Hong Kong i så fall!


Om det är värt en MR för att nå *G så beror det väldigt mycket på hur många poäng/miles dina resor till Colombia samt Filippinerna ger. För att lista ut det så behöver vi både bolag samt bokningsklass på dessa resor.

Med det sagt, så tycker jag alltid att det är värt en MR - Oavsett hur mycket poäng/miles du har kvar! Så go for it! Men min åsikt är såklart väldigt subjektiv :D
 

KiMeister

Medlem
Vill inte vara petig, men om du ska använda förkortningar, se till att de blir rätt!

HNK = Hinchinbrooke Island Airport som ligger i Nordöstra Australien. Antar att du menar HKG (= Hong Kong). Utöver det så flyger inte SAS till SHA (= Shanghai Hongqiao International Airport), vilket är den flygplats i Shanghai där majoriteten av all inrikestrafik flygs (Dr Miles får rätta mig om jag har fel :) ). SAS flyger nämligen till PVG.

Med det avklarat så går det väl inte att göra en MR till Shanghai? Det krävs nämligen visum även vid en MR. Eller det går ju, men blir inte så ekonomiskt. Bättre att flyga till Hong Kong i så fall!


Om det är värt en MR för att nå *G så beror det väldigt mycket på hur många poäng/miles dina resor till Colombia samt Filippinerna ger. För att lista ut det så behöver vi både bolag samt bokningsklass på dessa resor.

Med det sagt, så tycker jag alltid att det är värt en MR - Oavsett hur mycket poäng/miles du har kvar! Så go for it! Men min åsikt är såklart väldigt subjektiv :D
Du har helt rätt! Redigerade inlägget. Flyger för lite longhaul och för mycket short. Haha.

Saken är väl att jag i så fall skulle vilja flyga ihop till guldet innan dessa resor för att kunna nyttja lounge, och de andra förmånerna osv när jag och sambon flyger tillsammans, dels på semestern via Stop i Singapore till Boracay och på skolbyggandet i Colombia.

Flyger jag ihop guldet nu, kommer jag kunna behålla det utan större problem då kalendern för 2017, både jobbmässigt och privat, ser ut att bli full.

Hur mycket saknar du, när kan du resa och vad har du för budget?
.

Saknar ca 20k, kan resa egentligen när som helst fram till perioden går ut sista november. Budgeten är väl så låg som möjligt. Snarare vad ni tycker guldet är värt! :D
 
Toppen