Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

LMH

Medlem
Möjligheten att ge bort ett guldkort kan vara värt mycket för vissa. Soft landing till EBG en annan.
 
  • Gilla
Reactions: jsn

jsn

Medlem
Ett annat alternativ är att nöja dig med guld. Baserar det på det allmänna käbblet om vad Diamant egentligen ger (förutom ge bort ett guldkort). Själv kommer jag troligen att landa på runt 85-88k baspoäng, och är MYCKET tveksam till att göra en tjurrusning för att få det åtråvärda diamantkorten. Ta dina 7000 kr och köp något trevligt till familjen eller dig själv istället!
What?? Och missa möjligheten och njutningen av att få se HAM i hela 35 minuter, samt loungen i OSL och/eller CPH??
 

ctsbc

Ny medlem
Hi, I booked a trip with Egyptair for CPH-CAI-CAN-CAI-CPH with discounted business class. Since class Z in MS accumulates 200% in EB, I should receive ((1,750 + 4,500) * 2) * 2 = 25,000 EB basic points. 1,750 and 4,500 are estimated from 1,986 and 4,974 which are the real distances I found on MileCalc :: The Ultimate Mileage Calculator for Frequent Flyers

The price I booked was 1,001 euro by 26th May but it increased to over 1,500 euro now. FYI.
 

Thornado

Medlem
Själv kommer jag troligen att landa på runt 85-88k baspoäng, och är MYCKET tveksam till att göra en tjurrusning för att få det åtråvärda diamantkorten.

Landar du på 88k baspoäng så kostar det ju "bara" 2000 SEK att köpa de baspoäng som behövs för att få Diamond, och du kan troligtvis få mer än så av någon som gärna vill ha ett guldkort av dig.
 

Simonnum

Ny medlem
Hej! Fantastiskt imponerad över allas kunskaper här på forumet. Kanske kan någon hjälpa mig att lösa en utmaning. Ska hinna 7 resor innan sista juni och vill helst försöka få ihop det på så få dagar som möjligt. Igår körde jag ARN-GOT, GOT-ARN, ARN-CPH, CPH-ARN, ARN-OSL, OSL-ARN, ARN-OSL så det går ju, men nu verkar ju priserna skjutit i höjden med tanke på alla semestrar antar jag. Har ni nån bra idé hur jag löser 7 resor till så lågt pris som möjligt? Har suttit i timmar utan att hitta en bra lösning.
 

Tonton

Medlem
Hej! Fantastiskt imponerad över allas kunskaper här på forumet. Kanske kan någon hjälpa mig att lösa en utmaning. Ska hinna 7 resor innan sista juni och vill helst försöka få ihop det på så få dagar som möjligt. Igår körde jag ARN-GOT, GOT-ARN, ARN-CPH, CPH-ARN, ARN-OSL, OSL-ARN, ARN-OSL så det går ju, men nu verkar ju priserna skjutit i höjden med tanke på alla semestrar antar jag. Har ni nån bra idé hur jag löser 7 resor till så lågt pris som möjligt? Har suttit i timmar utan att hitta en bra lösning.

Kan du resa på ungdomsbiljetter?
 
Toppen