Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

on 8 jun
SK2679
Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Berlin, Tegel
15:30 - 17:00
949 SEK

on 8 jun
SK2680
Berlin, Tegel - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
17:40 - 19:10
1.042 SEK

Totalt: 2.001 SEK inkl. skatter i SAS Plus (A klass)
Tack! Dock får jag att minsta anslutningstid är 45min när jag försöker boka och får instruktion om att välja annat flyg. Behöver jag köpa två enkla biljetter istället?
 

Dr. Miles

Expert
Tack! Dock får jag att minsta anslutningstid är 45min när jag försöker boka och får instruktion om att välja annat flyg. Behöver jag köpa två enkla biljetter istället?
Du kan prova med Gdansk istället. Det blir billigare.
MCT kan du gå runt om du bokar som två enkelresor.

on 8 jun
SK2759 (JO) Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Gdansk
12:30 - 14:05 1:35 ARN - GDN
949 SEK

on 8 jun
SK2760 (JO) Gdansk - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
14:30 - 16:05 1:35 GDN - ARN
913 SEK


Totalt: 1.862 SEK inkl. skatter i SAS Plus (A klass) som två separata biljetter.

Glöm inte att boka via Refunder.se, så att du får 45 SEK återbäring per bokning = 90 SEK som två enkeresor.
 

famhanssons

Medlem
Jag lånar denna tråd.

Har försökt räkna ut hur många poäng jag tjänar ARN-IST-BKK ToR i Business (J Class) med Turkish Airlines men jag blir inte riktigt klok.

Någon som kan hjälpa mig en ungefärlig poängintjäning?
 

JSQ

Medlem
Jag lånar denna tråd.

Har försökt räkna ut hur många poäng jag tjänar ARN-IST-BKK ToR i Business (J Class) med Turkish Airlines men jag blir inte riktigt klok.

Någon som kan hjälpa mig en ungefärlig poängintjäning?

Bör bli ca 12200p om jag inte är ute och cyklar. Bokningsklass J ger 100% poäng och din resa är 6043 miles enkel väg, 12086 ToR, och avrundat uppåt hamnar vi på 12200 miles ToR.

Editerad.
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från Inofficiell träff på SAS Meet and Greet i Stockholm torsdagen den 19 maj 2016 kl. 18.00 | Sida 17 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Vi hade väl ett räkneexempel för någon vecka sedan. Amex elite (20k poäng, 6k kr) sedan kör man Hong Kong när dom har rea (2999 alt 2499 för ungdomsbiljett). Är man EBG ger en sådan resa 11250p. Sex resor plus Amex ger alltså 87500p för 23994kr (20994kr om du åker på ungdomsbiljett). De sista 2500p kan kan ju samla ihop på ett billigt sätt alternativt köpa baspoäng med extrapoäng.
Jag gjorde 6 resor till HKG, gav 11250 styck och kostade 2999 per resa. Amex elite för 4000 kronor och man saknar 2500 baspoäng som man får in för ca 1500 kronor. Total kostnad 23500 kronor.

Är man ungdom kan man köra 8 resor till HKG/LAX för 2499 styck. Det ger 90k poäng och kostar 19992 kronor. Förutsätter dock att man redan är EBG.
När man startar resan från Göteborg/Malmö, får man två segmenter till därför kan man tjäna 11.880 baspoäng per resa i SAS Go som EBG/EBD.
Och av någon anledning blir det billigare också även om det handlar om ca 60-70 SEK.

Screenshot20160523 03 SK.png



90.000 / 11.880 = ca 7,57 så 8 T/R räcker till EBD om man är redan EBG eller högre.


2.430 SEK x 8 = 19.440 SEK om man är ungdom under 26 år.
 

Börnen

Medlem
Hej, efter att vi spontanbokade Shanghai över höstlovet i fredags har jag insett att 6-åringen har vittring på Guld.
Detta efter Hong Kong på sportlov, Alpresa efter påsk, London förra helgen, Los Angeles nu i sommar och ett antal Stockholmsresor.
(Och för er som undrar. Ja, han kommer att ha besökt alla Disneyparker i världen innan han fyller sju)

Om jag räknat rätt hamnar han på 39850 poäng, det fattas alltså 5150.

Nu gäller det alltså att hitta billigaste möjliga rutt för att få in de saknade poängen. Det som gör det dyrare än nödvändigt är ju att en vuxen måste följa (och ingen av oss föräldrar är i behov av extra poäng eller leg)

Några bra idéer? Vi kan utgå från Skellefteå 7/7- 14/8 alternativt Stockholm senare halvan av den perioden.
 

Abbs

Medlem
Hej, efter att vi spontanbokade Shanghai över höstlovet i fredags har jag insett att 6-åringen har vittring på Guld.
Detta efter Hong Kong på sportlov, Alpresa efter påsk, London förra helgen, Los Angeles nu i sommar och ett antal Stockholmsresor.
(Och för er som undrar. Ja, han kommer att ha besökt alla Disneyparker i världen innan han fyller sju)

Om jag räknat rätt hamnar han på 39850 poäng, det fattas alltså 5150.

Nu gäller det alltså att hitta billigaste möjliga rutt för att få in de saknade poängen. Det som gör det dyrare än nödvändigt är ju att en vuxen måste följa (och ingen av oss föräldrar är i behov av extra poäng eller leg)

Några bra idéer? Vi kan utgå från Skellefteå 7/7- 14/8 alternativt Stockholm senare halvan av den perioden.
Vad ska en 6åring med Guld till? Jag är nyfiken, menar inget illa :)
 
Toppen