Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

brunte

Medlem
Jag har letat runt lite efter just liknande flighter, men jag har svårt att hitta något som slår att helt enkelt betala 3270:- (minus eventuella extrapoäng jag använder) för att köpa 3000 baspoäng.
 
Jag saknar knappt 3000p till EBD med sex-sju veckor kvar av perioden och än så länge inga planerade resor. Några kreativa tips på hur jag löser det eller är det enklaste att helt enkelt använda points exchange? Jag flyger mest long haul i tjänsten och har ingen lust att okynnesflyga till USA eller så.

Jag utgår från CPH eller MMX och kan lägga en dag på några kortare turer.
Ja eller håll koll på Now or Nerver-kampanjen på sas imornkväll.
 

olo

Medlem
Problemet med Now or över är att de bokas i låg poängklass, så en MMX-ARN-CPH-Europa ger bara 315+315+625, vilket blir 2510 t&r inklusive guldbonusen.
Fast samtidigt kan det vara ett alternativ och sedan köpa/växla resterande poäng.

Om att köpa poäng är ett alternativ kan det kanske vara värt att köpa en billig go-biljett CPH-Europa och sedan hoppas på OptionTown? Inom Europa så brukar det oftast gå igenom, av OptionTown-tråden att dömma. Så klart en risk, men kanske ändå värt att chansa om att köpa poängen är alternativet?
 

Agö

Medlem
Jag saknar knappt 3000p till EBD med sex-sju veckor kvar av perioden och än så länge inga planerade resor. Några kreativa tips på hur jag löser det eller är det enklaste att helt enkelt använda points exchange? Jag flyger mest long haul i tjänsten och har ingen lust att okynnesflyga till USA eller så.

Jag utgår från CPH eller MMX och kan lägga en dag på några kortare turer.
Här har du en enkel och billig variant.

upload_2015-8-12_16-15-5.png
 

brunte

Medlem
Ja eller håll koll på Now or Nerver-kampanjen på sas imornkväll.
Om att köpa poäng är ett alternativ kan det kanske vara värt att köpa en billig go-biljett CPH-Europa och sedan hoppas på OptionTown? Inom Europa så brukar det oftast gå igenom, av OptionTown-tråden att dömma. Så klart en risk, men kanske ändå värt att chansa om att köpa poängen är alternativet?
Ja, det kan kanske funka. Är kampanjbiljetterna vanliga Go-biljetter som kan OT-uppgraderas? Det bästa jag kan hitta just nu är annars ToR CPH-Tegel samma dag som i plus båda vägarna ger mig 3750p för drygt 2000 spänn vilket nästan känns acceptabelt.

Det kan ju omöjligt vara okynnesflygning om resan har ett syfte, eller..? :)
Haha, visst, men med tanke på att jag kan köpa poängen för några tusen och att jag inte ser något nöje i själva flygresan är det ett dåligt alternativ.

Edit:
Här har du en enkel och billig variant.
Tack, hittde precis samma!
 

TurE

Medlem
Dags att fylla på med lite baspoäng före det nya medlemsåret börjar.

Är Silvermedlem och behöver 3550 poäng för att hoppa upp till guld, vilket är lika bra när jag ändå är så nära :)

Någon som har tips på en bra tur och som kanske rent av vill göra mig sällskap?
Smidigaste för mig är att utgå ifrån Göteborg och jag gör det gärna denna veckan innan helgen :)

Tacksam för svar :)
//Tim
 

olo

Medlem
Dags att fylla på med lite baspoäng före det nya medlemsåret börjar.

Är Silvermedlem och behöver 3550 poäng för att hoppa upp till guld, vilket är lika bra när jag ändå är så nära :)

Någon som har tips på en bra tur och som kanske rent av vill göra mig sällskap?
Smidigaste för mig är att utgå ifrån Göteborg och jag gör det gärna denna veckan innan helgen :)

Tacksam för svar :)
//Tim
Om du måste göra det i veckan så kommer det förmodligen inte att bli gratis, men jag har sökt efter alternativ till Europa med mellanlandning i CPH/ARN/OSL på ena vägen i SAS Plus. Då får du 1500+1500+750=3750p.
På fredag går ett TXL-GOT-flyg som kan vara en del i en sådan rutt.

2015-08-25_1314.png
Det går även att hitta flighter via London, för ca 4 kkr, men dessa ger en övernattning i Stockholm på hemvägen.

Om du måste ha det klart innan 30/8, kan det vara lite tajt men ett alternativ för 4kkr är AmEx Elite.
 

Meazza

Medlem
Jag brottas med tanken att kombinera en MR med CL-fotboll. Huvudspåret just nu är Barcelona 24/11 och Malmö 25/11.

Någon som har något tips på upplägg med optimalt med baspoäng? Jag utgår från Arlanda.
 
Toppen