Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

fcx

Medlem
Hej! Bor i NYC är EBG och är definitivt en av de som tjänat betydligt mindre poäng sedan både SK och UA har gjort om sin intjäningsmodell till reveneuebaserat. Nu sitter jag med ca 8000 Eurobonuspoäng kort för att behålla EGB. min deadline är sista juli. Någon som har några ideer för hur jag kan dra ihop 8000 hyfsat billigt med NYC som utgångspunkt.

Mitt stora problem är jobbet som jag inte kan vara borta från utan kan i stort sett bara resa fredag - söndag.

Tacksam för alla svar och ideer!

United är ju inte revenuebaserat om du samlar till Eurobonus (däremot har intjäningen mycket riktigt sänkts).

NYC till Skandinavien direkt med SAS ger ju minst 7500 poäng som EBG i billigaste klass. Lägg på något segment med United eller SAS så kommer du över 8000 poäng.

Vill du ha fler poäng, och kanske billigare resa, kan du åka IAD-CPH som ger 9375 poäng.
 

seat56f

Medlem
Nu sitter jag med ca 8000 Eurobonuspoäng kort för att behålla EGB. min deadline är sista juli. Någon som har några ideer för hur jag kan dra ihop 8000 hyfsat billigt med NYC som utgångspunkt.

Mitt stora problem är jobbet som jag inte kan vara borta från utan kan i stort sett bara resa fredag - söndag.

NYC till Skandinavien direkt med SAS ger ju minst 7500 poäng som EBG i billigaste klass. Lägg på något segment med United eller SAS så kommer du över 8000 poäng.

Alternativ till extralegs för de få sista statuspoängen kan ju vara EB Points Shop: SAS EuroBonus Shop | Buy 1 000 Basic Points (1000 baspoäng för 15000 extrapoäng)

Eller uppgradera (med Optiontown) ett av legsen på atlantflygningen till Plus, ger ju åtminstone 3750 extra poäng som EBG och går väl oftast på under €200. Gör dessutom både resan bekvämare + kostar ingen extra tid. Är ju inget säkert bet men då har du ju points shop som backup om inte uppgraderingen går igenom.
 

Carlos

Medlem
Tack! Hade ingen aning om att Points Shop fanns, det är ju en jättebra nödlösning.

Blir nog en ARN - CPH - TXL i sommar när jag är hemma i Sverige för att få ihop större delen poäng.

Intjäningen på United är ju riktigt kass numera. Ett riktigt tråkigt bolag att flyga med i största allmänhet. Fult, smaklöst, sunkigt, och tyvärr klassiskt Amerikanskt. Till och ljusblå gamla 70-tals kontinental kändes fräscht jämnfört med United. Alla som varit i en United Club vet vad jag talar om. Skulle bli glad om Delta eller Virgin vill joina *A.
 

Canadien

Medlem
Tacksam för synpunkter om ni tror denna håller.
Jag har en jobbresa till London via Oslo från Arlanda den 12/6. Avgång från ARN 13:40

För att fördriva förmiddagen funderar jag på en vända till Berlin med följande schema
06:15 - 07:25 SK1415 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Köpenhamn (Terminal 3)
08:05 - 09:00 SK1673 Köpenhamn (Terminal 3) - Berlin, Tegel
09:40 - 10:40 SK1674 Berlin, Tegel - Köpenhamn (Terminal 3)
11:45 - 12:55 SK1420 Köpenhamn (Terminal 3) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)

Under normala förhållanden så ska väl 40 min i Berlin räcka vad jag kunnat läsa mig till
 

SNIFF

Medlem
@Canadien fel datum?

Det borde inte vara något problem. Det kan hända att du får bussgate i Berlin? @agehall vet nog mer om sådant.
Jag har gjort en sådan i alla fall och det har inte varit något problem. Systemet tillåter väl att boka en sådan resa som genomgående biljett?
 

Canadien

Medlem
Ja... 12/7 menade jag. En Söndag.

40 min i Berlin är för kort för att boka på sas.se, så jag kan inte få genomgående biljett. Vet någon om jag kan knyta återresan
(TXL->CPH->ARN) till min existerande ARN->OSL->LHR biljett?
 

bL0m

Medlem
Hej! Bor i NYC är EBG och är definitivt en av de som tjänat betydligt mindre poäng sedan både SK och UA har gjort om sin intjäningsmodell till reveneuebaserat. Nu sitter jag med ca 8000 Eurobonuspoäng kort för att behålla EGB. min deadline är sista juli. Någon som har några ideer för hur jag kan dra ihop 8000 hyfsat billigt med NYC som utgångspunkt.

Mitt stora problem är jobbet som jag inte kan vara borta från utan kan i stort sett bara resa fredag - söndag.

Tacksam för alla svar och ideer!


Hej,

Är nedan länk ett alternativ?
SAS EuroBonus Shop | Points Exchange
 

Vincic

Medlem
Hej,
Saknar 18-19000 poäng för att behålla EBG som går ut 31/8.
Rätt flexibel förutom helgerna 1-2/8 och 28-31/8. Flyger gärna från CPH eller MMX.

Några ideer att få ihop det?
 

agehall

Medlem
Hej,
Saknar 18-19000 poäng för att behålla EBG som går ut 31/8.
Rätt flexibel förutom helgerna 1-2/8 och 28-31/8. Flyger gärna från CPH eller MMX.

Några ideer att få ihop det?

Vänta nu - går ditt EBG ut den 31/8 eller börjar din period 1/9? Det är två olika saker!
 
Toppen