Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

olo

Medlem
Inte kört någon MR till TXL, men det finns trådar om det, bl.a.:
Mileage Run till Berlin (TXL) | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
Mileage Run (MR) för att uppnå Diamond - Nya BC resor? | Sida 8 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

På TXL är det allt som oftast bussgate och det kan innebära att du släpps på någon helt annanstans än gaten, så planera in tid för extra säkerhetskontroll. 45 min borde var lugnt - framförallt då den går att boka på samma biljett.
 

LN-FHU

Medlem
Hadde en MR til TXL 19.mai : TRD-OSL-ARN-TXL-ARN-OSL-TRD. Bussgate på TXL med 45 minutter connection -gikk helt fint -hadde tid til en currywürst mellom flyene også :)
 
Min debut i detta forum. Har haft EBG i många år och reser normalt tillräckligt för att klara återkvalificeringen med råge. I vår har jag dock varit pappaledig varför poängskörden sinat. Trots detta har jag lyckats kämpa mig upp till 44135 poäng och behöver således 865 poäng till innan juni månads utgång. Då jag fortfarande är pappaledig skulle jag behöva hitta billigast möjliga resa som ger de poäng jag behöver och helst på en enda dag. Har aldrig gjort milage-run innan, så alla tips mottages med tacksamhet.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Min debut i detta forum. Har haft EBG i många år och reser normalt tillräckligt för att klara återkvalificeringen med råge. I vår har jag dock varit pappaledig varför poängskörden sinat. Trots detta har jag lyckats kämpa mig upp till 44135 poäng och behöver således 865 poäng till innan juni månads utgång. Då jag fortfarande är pappaledig skulle jag behöva hitta billigast möjliga resa som ger de poäng jag behöver och helst på en enda dag. Har aldrig gjort milage-run innan, så alla tips mottages med tacksamhet.

Du utgår från Helsingborg eller?
 

Jensik

Medlem
Flyg Köpenhamn-Berlin får du för 1045 SEK under (nästan) valfri dag under juni månad, ger som EBG 1250 poäng.
Alternativt kan @Toffeekarl ta en Plusresa till Berlin från Köpenhamn för runt 2000kr., då blir det 3750 poäng. Den är om/avbokningsbar om datum behöver ändras.
Många tyska, polska och andra nordeuropeiska destinationer kan hittas för detta pris om man söker runt lite och är flexibel med datum.
 

Carlos

Medlem
Hej! Bor i NYC är EBG och är definitivt en av de som tjänat betydligt mindre poäng sedan både SK och UA har gjort om sin intjäningsmodell till reveneuebaserat. Nu sitter jag med ca 8000 Eurobonuspoäng kort för att behålla EGB. min deadline är sista juli. Någon som har några ideer för hur jag kan dra ihop 8000 hyfsat billigt med NYC som utgångspunkt.

Mitt stora problem är jobbet som jag inte kan vara borta från utan kan i stort sett bara resa fredag - söndag.

Tacksam för alla svar och ideer!
 
Toppen