Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Xilan

Medlem
Finns här någon som har erfarenhet av touch'n go på Berlin - Tegel? Funderar på att boka GOT - TXL - GOT med SAS där returen ligger 40 min efter ankomst så jag gissar att det är samma 737'a som går tillbaka till GOT. Risk för buss, säkerhetscheck eller något annat som kan stöka till det på Tegel tro?
Jag har gjort "touch and go" på Berlin Tegel. ARN-TXL-ARN. Fungerade hur bra som helst. Det ska tilläggas att jag landade vid 10:30 på TXL och reste i SAS Plus. Både buss och säkerhetskontroll får du räkna med. Dock kändes det inte speciellt stressigt ens i och med att det var ganska lite folk på flygplatsen vid den tiden och ingen lång kö till säkerhetskontrollen.
Xilans checklista för att åka med samma SAS-flyg hem igen på TXL.
- Se till att du har checkat in hemresan innan så att du har boardingkort i mobilen eller liknande.
- Snabbt av planet så att du kommer i första bussen mot terminalen. SAS parkerar nästan alltid remote vad jag vet.
- Promenad uppför första trappen och sedan direkt tillbaka till terminal D för säkerhetskontroll.
 

hanning

Medlem
Hej allihopa! Jag behöver hjälp för mina sista 1500 baspoäng. Kan en ge mig några tipps vad är billigast och snabbast för mig som sitter i Stockholm att tjäna 1500 baspoäng. Gärna på en lördag eller söndag med en T/R från ARN. Finns det några tipps angående detta problem? :) Tack så mycket på förhand.

//ha
 

Nemo

Medlem
Hej allihopa! Jag behöver hjälp för mina sista 1500 baspoäng. Kan en ge mig några tipps vad är billigast och snabbast för mig som sitter i Stockholm att tjäna 1500 baspoäng. Gärna på en lördag eller söndag med en T/R från ARN. Finns det några tipps angående detta problem? :) Tack så mycket på förhand.

//ha
Ungdom/student? När behöver du senast ha in poängen? Har du idag status?
 

Nemo

Medlem
En heldag i Berlin?
image.jpg
Finns andra möjligheter men MCT ställer till det med vändande plan på exempelvis Berlin, Edinburgh, Paris. Borde kunna gå att hitta billigare och mer optimerat (via CPH, en vardagskväll etc). Notera att det är Plus ena vägen och Go andra.
 

Nemo

Medlem
En dag i Hamburg?
image.jpg
Köpenhamn-Hamburg trafikeras av Cimber och Jet Time. Ska ge baspoäng men kontakta SAS Chat och gör screen dump för säkerhets skull.
 
Toppen